Amningshjärna och nattkörning

I lördags morse åkte A och N iväg på Neos dans som har börjat igen. Jag och Allie passade på att ta en promenad, då jag kom på att det kanske inte blir nån mer chans för det under helgen. Solen lyste och det var sommarvarmt igen, så den där promenaden blev betydligt längre än vad jag tänkt från början ;) Väl hemma igen började jag plocka undan en massa och förbereda inför besöket som skulle komma, nämligen min familj. Jag hann dock inte duscha innan de kom, så det var ju tur att de bara var de som kom, haha. Vi bjöd på lunch i form av grillad korv med bröd och jag vet inte vad som gick fel - det måste ha varit den där berömda amningshjärnan som var i farten ;) xD Först dukade jag fram fel antal tallrikar mm vid bordet (vi var ju 7st och inte 6), sen påstod jag att det fanns för få bröd (vi hade 18 istället för 20 som jag trodde, men vi behövde ju bara 14...). Det sista, men nästan största felet, var att jag även räknade fel på antal korvar som skulle grillas, TROTS att A frågade om jag hade tillräckligt många (där blev det 13 korvar, men skulle ha varit 15, då jag tänkte en extra till Lotten som inte visste vad hon ville ha för sort). Aja, lite att skratta åt, trots att jag kände mig dum - men grillen var ju varm och det var bara att grilla på 2 korvar till, till mig och Lotten... ;)

Senare gick vi till lekparken, så att Neo fick leka av sig lite. Jag kom dit med fika, då A var hemma och gjorde sig iordning, för att sen gå hem och skjutsa iväg honom på bröllop. Vi var sedan hemma och lagade mat och umgicks (N var nog väkdigt glad att han hade Lotten där de lekte i timmar tills de var helt slut båda två) till sent in på natten. För vid halv ett åkte jag och Linnea och hämtade upp A på Årstaberg efter att han varit på bröllopet. När vi kom hem igen och det äntligen var dags att lägga sig (inte för att jag var så trött som jag borde ha varit) så vaknade Allie och ville ha mat. Sagt och gjort, hon fick äta innan vi båda somnade igen.

 

 Fika i lekparken :)

 

På söndagen tog vi en promenad bort till Alby för att fika på Café Rödkullan. Neo var jätteduktig och (spring)cyklade hela vägen dit och hem, och även ner till badet. På caféet stötte vi tyvärr på i princip kallt kaffe, men fick istället supergoda bullar! Påtåren med kaffe var dock bättre, då hade de fyllt på med nytt.

 

 Såå himla fin bild - Allie och "tokmoster"  Lotten<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback