Allie 2 år

Igår var det en stor dag här hemma. En dag som jag räknat ner till och som vi har pratat mycket om. Nämligen att Allie fyllde 2 år. Hon har nu alltså funnits hos oss i 730 dagar och har hunnit utvecklats fruktansvärt mycket! Det är så kul att följa alla hennes steg, och jag kan återigen säga att jag är så glad över att få vara hennes mamma. Mamma, det låter fortfarande så bra och känns så rätt <3
 
 
Världens bästa tjej <3
 
Här om dagen satte jag mig ner och läste kapitlet "2-åringen" i Stora Boken Om Barn, som jag fick av A när jag var gravid. I princip allt som står i det kapitlet stämmer helt och hållet med Allie, det är som om det var skrivet om henne ;) allt förutom språket, där hon har kommit lite längre. Efter frukosten igår sa hon "Kan du ta min tallrik?" till Lotten, så ren och fullständig mening att både jag och Lotten blev lite chockade :P Nya ord märker man hela tiden också, vilket är jättekul, även om de senaste tillskotten på ord, som upprepas ofta är "Nej jag vill inte"... xP
 
 
Glad tjej som tyckte det var jättkul att blåsa ut ljusen och ville "blåsa mera" när de slocknat  
 
Morgonen igår började med "pannkakstårta" med ljus och ja må du leva, till frukost. Hon fick sedan en present av mostrarna (Lotten är här nu), vilket var Bamses första ABC-bok. Hon gillade den verkligen! Sen gjorde vi iordning picknick och oss själva för att åka till stranden. Flatenbadet och den stora sandstranden där, fick det bli. Tycker det är ett bra ställe, som förutom den stora sandstranden även har toaletter, en grill/kiosk med mat/fika, gungor, bryggor, hopptorn för de lite äldre, minigolf osv. Ett ställe man kan vara på hela dagen utan problem :) Vi var där till halv fem, sen åkte vi en sväng till Farsta, för att hämta ut en stol jag beställt till Allie. Hon fick även en stor heliumballong, formad till en 2:a, och sen till Tyresö centrum för att hämta ut ett beställt paket med lite grejer till Allie och hennes kalas i helgen. På kvällen blev det grillat till middag och sen, när pappa A kom hem, så fick Allie lite presenter av oss, samt ett glasståg till efterrätt.
 
4 juli - hennes dag :)
 
Så stor hon ser ut, och hon var så nöjd :) på söndag blir det släktkalas!
 
Hon var så rolig efter att hon hade öppnat presenterna. Hon satte sig i stolen, ställde Lille Skutt-muggen i hållaren, tog boken i ena handen och ballongen i den andra. Sen gick hon även runt så, och hållde i alla grejer i händerna. Ballongen skulle hon dessutom ha med sig i sängen när hon skulle sova... den fick i alla fall stå i hennes rum :)
 
Samma typ utav stol som storebror har - nu har de en varsin att sitta i när vi åker och tältar!

Kommentarer
Fröken M säger:

Det är helt galet va fort tiden går !
Grattis i efterskott söta Allie !!

Svar: Ja men visst är det! Tack så hemskt mycket :)
Helbraflinga

2018-07-19 | 09:02:54
Bloggadress: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback