Förkylningen tar hårt

Såhär svag har jag nog aldrig känt mig av en förkylning förut, förutom de gånger jag haft feber också. Nu har jag ingen feber, men hostar, snorar och är halvtäppt i näsan. Det värsta är dock ingenting av det, utan att jag blir så jäkla andfådd! Igår skulle jag hänga en maskin tvätt, tänkte att jag kunde göra lite nytta medan jag var hemma, men det var riktigt jobbigt. Jag var tvungen att ta fyra pauser under tiden, för att sätta mig ner, vila och försöka få tillbaka en normal andning. Likaså idag när jag för en bra stund sedan gick upp för trappen, hämtade en sak och gick ner igen - det tog liksom 20 minuter innan jag fick tillbaka min anding. Eller ja, nästan fick tillbaka min andning... Jag sitter fortfarande och har det jobbigt att andas, det är liksom tungt att andas och jag blir så jäkla slö. Det är inte så att det gör ont i lungorna eller känns som att andas genom ett sugrör eller något, men det känns bara som att det tröttar ut mig... Men det är väl som sjuksystern (som ringde mig igår från vårt sjukanmälningssystem via jobbet) sa igår, att förkylningarna som härjar nu är tyngre än vanligt. Och jag har väl antagligen åkt på en utav de... Jag som nyss var sjuk och var hemma från jobbet i tre dagar.
 
I helgen har ju vi planerat lussebulls- och pepparkaksbak samt en sväng till julmarknaden. Jag vet dock inte hur mycket av det jag kommer orka med, jag som sett fram emot det så mycket.. :(
 

Kommentarer
Camilla säger:

Men fy, din stackare! Vet precis den där känslan när man inte orkar ett jota! Krya på dig nu, hoppas du snart är kurant och på benen igen :)

Svar: Ja det är så frustrerande... Tack så mycket, det ska jag göra! :)
Helbraflinga

2014-12-01 | 10:43:14
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback