Fredagslugn

Äntligen är det fredag igen, och jag känner ett sånt lugn i kroppen. Önskar att jag kände mig såhär "lätt" varje dag. Jag känner verkligen ut i fingerspetsarna att det blir helg och sovmorgon (!) imorgon - men innan dess blir det lite mer jobbande och sen ett träningspass ikväll med A!
 
Igår önskade jag ost och kex till helgen, det var ju såå länge sen vi åt det! Så det blir det på lördag, antagligen med en skvätt rött :) och just ja, måste se till att komma ihåg vindruvor (eller ska man testa att köpa fikon för en gångs skull?) också! Får se om man kan få till en julig touch på vår ost-och-kex-kväll till och med... Och då tänkte jag inte i vinet, utan mer pepparkaka med brieost på kanske :)
 
Sen är jag ÅTERIGEN väldigt sugen på att baka en massa, Kokostopparna med saffran och choklad igår kväll räckte inte riktigt för att stilla mitt baksug, det får nog bli en hel del mer bakande i helgen. Känns dock liiite för tidigt att fixa julgodis nu, ska det ligga fram till lucia och julhelgen/veckan så känns det nästan som att det hinner bli dåligt/torrt/tråkigt :( Beror väl iofs på hur man förvarar det och så, men ändå... Svårt!
 
Oj vilken svammel-inlägg ni fick läsa nu, men jag får skylla på att jag känner mig lite sprallig såhär en fredagseftermiddag! ;) Bjuder på en bild på våra efterrätter en dag i Paris, jag som redan är så inne på det söta spåret.
 

Kommentarer
Camilla säger:

Skönt med en sån känsla :) Hopppas den håller i sig hela helgen!

Svar: Ja verkligen, jag hoppas det jag med :)
Helbraflinga

2014-11-21 | 14:52:07
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback