Kung för en dag

Igår var det ju som bekant fars dag, men eftersom att det bara var jag och A hemma så blev det nästan som en helt vanlig dag. Förutom sovmorgonen till nio-tiden - det kanske ska ses som ett firande det? ;) Vi åt god frukost och sen satt A igång med pluggandet. Jag satt själv och pluggade lite (läste igenom ett långt exempel till idag) och gjorde sedan vår veckomeny. Den här gången satt jag och bläddrade i lite olika böcker och tidningar innan jag fick ihop passande recept, men jag har även några på lur till nästa veckas meny :)
 
Senare åkte vi in till centrum för att veckohandla och passade även på att köpa lite julgrejer som vi varit på jakt efter. Vi fick med oss tre adventsljusstakar, åtta röda bordstabletter (eller underlägg som jag säger - vad säger ni?), två kökshanddukar och två röda blockljus. Så nu har vi något juligt att ställa i alla (stora) fönster och även något att duka fram julmaten på :) Kan visa bilder på sakerna senare!
 
Vi åkte sedan hem en sväng för att lämna maten, få i oss lite kaffe och mellanmål och åkte snart iväg igen. Jag för att träna och A för att hämta N. Innan passet började ringde jag till pappa och grattade honom på Fars dag och pratade lite <3 Passet jag sedan gick på var Step, för ovanlighetens skull ;) haha. Det är ju bara såå kul, och man får en sån energikick av det!
 
foto: min syster Linnea
 
När jag kom hem fixade vi iordning mat, lax med salami, mozzarella, småtomater och basilika i ett foliekyte i ugnen och till det blev det pasta. Supergod och enkel mat! Sen var det Neos tur att uppvakta sin pappa med blommor och paket. Pappa A fick ett par skidhanskar av honom (mig), vilket han har gått och pratat om att han behöver nu när han köpt skidor och allt. Och jag höll med, det är inte det roligaste att åka i typ Hestrahandskar eller vanliga fingervantar - antingen för varmt eller för kallt. Det verkar som att de blev bra :) Sen avslutade vi kvällen med ett inspelat avsnitt av "I huvudet på Gunde Svan" innan det var dags att lägga sig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback