Vinterstudiopremiären

Som jag skrev igår var det premiär för vinterstudion i lördags. På söndagen var det sedan dags igen, den här dagen i form av Sprint, som jag verkligen hade sett fram emot. Tyvärr var varken Emil Jönsson eller Marcus Hellner med, men jag fick istället se både Maria Nordström och (hennes bror) Gustav köra. Är så kul att se att de tagit sig så långt :) Jag som tävlat mot Maria (för en si sådär 12 år sen - herregud, jag fattar inte att det var så länge sen!), vi som åkt om varandra i skidspåren och uppe på fjällen i Skärsjövålen och ändå haft lite kontakt genom åren. Är som sagt glad för deras skull! :)
 
Maria hade 7:e bästa tid innan kvartsfinalen och lyckades ta sig till Semifinal. Gustav hade 4:e bästa tid innan kvarten och det hade varit kul att se hur långt han kunnat gå. Tyvärr så ramlade han i sin kvartsfinal och var sedan borta. Segrarna blev istället de kända namnen Charlotte Kalla på damsidan och Calle Halfvarsson på herrsidan.
 
Bild lånad från GD.
 
Bild lånad från Svt.
 
Nästa helg är det världscup-premiär för längdskidåkarna, sprint då också på lördagen och klassiska lopp på 10 resp. 15 km på söndagen. Förutom det kommer det även visas storslalom och slalom för damer och störtlopp och Super-G för herrar. Önskar jag kunde se allt det här, men med en kommande julmarknad (wiiie! :D), en massa planerat julbak och klädnad av granen så vette tusan om jag kommer kunna se något alls. Återigen hade ju sprinten varit roligast att se, det kanske går att planera in i alla fall :) Annars får det kanske vara på i bakgrunden hemma när vi håller på fixar, om det inte stör julmusiken för mycket... xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback