Dubai dag 4

Den här dagen var det sovmorgon som stod på schemat, och eftersom vi hade varit ut kvällen innan så var ju det väldigt skönt! Efter frukosten gjorde vi oss färdiga och jag tog en taxi med några till en strand, nämligen stranden bredvid stället vi hade varit på kvällen innan. Jag mådde inte alls bra och att åka taxiresan till stranden kändes lite sådär för min mage och att sedan stå i vattnet där vågorna slog in hela tiden gjorde inte heller saken bättre. Visst var jag lite bakis, men det känns som att det inte bara var drickat, för såå mycket drack jag inte ändå tycker jag. På stranden var det ju smällhett, liksom överallt annars, så vattnet kanske kunde svalka tyckte vi. Men nja, det var knappt ;) Det var ju dock skönare att stå i vattnet än på land innan man badat, men skönast var nog direkt när man kommit upp från vattnet, fortfarande var blöt och det blåste :)
 
Där ute såg man nattklubben 360° som vi var till kvällen innan. Vågorna slog in rätt bra ett tag, och usch va salt vattnet var när man fick det i munnen eller ögonen - det mest salta jag varit med om...
 
Burj al Arab
 
Vi var på stranden i ungefär två timmar innan vi tog nya taxibilar och åkte till Mall of the Emirates för att äta lunch. Träffade på en hel del folk från jobbet där, många som valt att shoppa istället för att bada. Det blev hamburgare till lunch och innan vi åkte tillbaka till hotellet var vi ju tvugna att ta en titt på slalombacken dom hade där inomhus i gallerian och som man hört så mycket om. Ja där var den, med -3 grader och folk som stod väldigt påpylsade med täckjacka och byxor - haha, vilken kontrast!
 
(klicka för större bilder)
 
När vi sedan duschat och bytt om hemma på hotellet var det dags för Jeep-/ökensafari. Jag hade sett fram emot det, men nu när jag fortfarande inte mådde så bra så var jag mest orolig över att jag skulle komma att spy under resans gång... Jag hade hört att det var rätt vanligt att man gjorde det och jag ville VERKLIGEN inte råka ut för det. Jag fick åka i samma bil som tre andra tjejer från kontoret och alla i vår bil ville ha en lugn körning, så det kändes ju skönt. Chauffören vi fick var riktigt skön, så vi fem satt och pratade en del på väg ut till den "riktiga" öknen. Sen när vi äntligen var framme och pulsen hade börjat gå uppåt fick vi kliva ur bilarna för att de skulle släppa ut en massa luft ur däcken. Och efter ett tag bar det iväg!
 
 
(Klicka för större bilder)
 
Kan knappt tro att det är jag som tagit den här bilden... :D
 
Vår chaufför körde verkligen inte lugnt, men det var tur - för det var så jäkla roligt!!! Och som tur var mådde ingen av oss illa när vi åkte. Dock körde chauffören så hårt att bilen gick sönder, och vi fick byta både bil och chaufför, vilket vi inte alls gillade... Efter en stunds körande blev det paus för att se solnedgången och knäppa kort om man ville (vem ville inte liksom?).
 
 Vår trasiga bil och paus-platsen
 
Wiiie! :D
 
Solnedgången
 
Efter att vi kört runt i öknen var det dags för middag, även det ute i öknen. Men det var ett litet område (Beduin Village) där de serverade mat, hade bar, några små souvernirbutiker och en scen med framträdanden. Jag mådde fortfarande dåligt, men konstigt nog hade det inte blivit sämre av ökenkörningen, utan jag låg på ungefär detsamm fortfarande. Var inte alls sugen på mat och alkohol och kände mig faktiskt riktigt svag där ute. Men mat kände jag ändå att jag behövde och sen blev det en hel del vatten på det. För en gångs skull var inte efterrätten särskilt god heller, vilket var bra - då slapp jag ju "tvinga" i mig det när jag mådde dåligt ;)
 
Middagsbuffén och ett utav uppträdanderna, som ingen av oss verkade särskilt imponerad av, tyvärr...
 
När vi åkte från middagsplatsen var jag så trött och ville bara sova, men eftersom att vi då fått tillbaka vår roliga chaufför så blev det att vi alla satt och snackade en massa i bilen igen, tills vi var framme på hotellet :) Väl där blev det att duscha och packa ihop sina grejer innan vi skulle åka till flygplatsen. Vi hade hälften av våra rum kvar, så vi samsades och var sex stycken inne i mitt och Helenas rum. Jag somnade såklart direkt vi satte oss i bussen för att åka till flygplatsen och sov tills vi skulle av. Sen var det en massa sega passkontroller och sen lite tid att gå runt på flygplatsen. Jag köpte med mig en magnet (som alltid) och lite choklad. Hann även med att köpa en varm macka och äta innan flyget gick kl 02.40 (lokal tid). På planet somnade jag direkt igen, till och med innan vi hade lyft. Jag kommer ihåg att jag vaknade och kände hur planet gasade iväg på startbanan, men jag hade nog redan somnat igen innan vi hade lyft. Sen sov jag hela vägen hem till Sverige (med tre, fyra superkorta uppvaknanden) på de hårda och obekväma flygstolarna. Så flygresan gick väldigt snabbt för mig, medan jag tycker väldigt synd om de som inte kunnat sova alls... Vi landade kl 07.40 svensk tid och därmed var resan slut. Tack alla inblandade :)

Kommentarer
Camilla säger:

Vilket äventyr du varit på! Man blir ju gaaanska sugen på en resa när man ser dina bilder :)

Ja, jag tycker det är toppen att man får välja om man vill vara med eller inte genom att tända alt släcka brolampan. Nu finns det iofs barn som knackar på överallt. Vi hade på en kökslampa och när de såg att det lyste så knackade de på. Men det är inte så lätt jämt när man är 6-7 år och jätteivrig :)

2014-11-01 | 05:24:46
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se
Robex Lundgren säger:

finna bilder

Svar: Tack så mycket!
Helbraflinga

2014-11-02 | 16:43:32
Bloggadress: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback