Jeansproblem

Det här börjar bli lite jobbigt nu faktiskt. För lite drygt en månad sen skickade jag hem två par jeans, ett par Diesel (mina favoriter) och ett par Levis, till mamma och frågade om hon kunde laga dragkedjan på dom eftersom de gått sönder. Idag när jag ska ta på mig de som nu har blivit mina favoritjeans (ett par Lee-jeans), går de också sönder! På exakt samma sätt dessutom... Jag blir så less! Det är liksom en av "taggarna" i dragkedjan som lägger sig snett/halvt lossnar (jag vet inte om i förstår?), vilket gör att själv drag-grejen på dragkedjan lossnar. Och eftersom att dragkedjan dras isär varje gång jag tar på mig byxorna så går till slut "taggen" sönder... Sår ut typ såhär när jag dragit "ihop" dragkedjan:
 
(Bild lånad HÄR)
 
Jag bytte alltså jeans i morse och tog på mig ett annat par, kom dock på efter en stund att de var dom som sprack för några helger sen. Det syns dock inte särskilt mycket, och det är ju många andra som har trasiga jeans... Försöker jag tänka xD
 
Men åter till dragkedjeproblemet, är det fler som känner igen sig i det här? Brukar era jeansdragkedjor gå sönder? Och är det i någt speciellt märke eller från någon speciell butik?
 

Kommentarer
Camilla säger:

Men jösses, vilken otur du har med dragkedjor :/

Svar: Ja verkligen... Hade inte tänkt på det lika mycket om det hade varit billiga jeans heller :P men nu när de är lite dyrare och alla går sönder så börjar det bli väldigt irriterande..
Helbraflinga

2014-10-16 | 14:40:56
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se
Sarah - Mamma till Julia ♥ säger:

Aldrig haft det problemet och mina jeans kostar 200 spänn ;) haha

Svar: Vilken tur du haft :) Det konstiga är att jag inte haft problem med billiga jeans heller, bara de dyra som gått sönder... Hade iofs ett par ljusa från HM förut som sprack sönder rätt ordentligt, men det var inte dragkedjan, bara det tunna "tyget" :P
Helbraflinga

2014-10-16 | 22:00:40
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se
Sarah - Mamma till Julia ♥ säger:

Du ser, billigt skit skare va! ;) haha

Svar: Haha det verkar så ;)
Helbraflinga

2014-10-21 | 21:41:49
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback