14 januari <3

I onsdags var det en speciell dag för mig och A. Vi har nämligen varit tillsammans i två år då på dagen. Känns som väldigt lång tid, samtidigt som det kändes som att det var igår vi satt i hans lägenhet och "förkunnade" att vi var tillsammans :) Det har hänt så himla mycket roliga och underbara saker under de här två åren, då vi har hunnit med att åka till Venedig, Prag & Paris, varit på två tältsemestrar med N (till Gotland och Västervik), vi har köpt lägenhet och gjort om en hel del där inne, vi har varit upp till fjällen 3-(4?) gånger, A har börjat åka längdskidor med mig, vi har varit ut på flera lyxiga middagar och sist men inte minst har vi fått njuta av att bara umgås och vara tillsammans! <3 Så i förrgår firade vi lite lätt med röda rosor på bordet och nybakta nutellamuffins (recept lånat från Bambi).
 
Min instagrambild från dagen, här kommer receptet:
 
Ingredienser (9 små eller 6 stora)

3½ dl vetemjöl
1 1/4 dl strösocker (jag använde sukrin)
½ tsk kanel
2 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
1 3/4 dl mjölk
1 ägg
½ dl rapsolja
1 krm vaniljpulver
Nutella

 

1/4 dl socker
2 tsk kanel
3 msk smör

 

1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Blanda alla torra ingredienser (vetemjöl, strösocker/sukrin, kanel, bakpulver, vaniljpulver och salt) i en skål.
3. Vispa ihop mjölk, ägg och rapsolja i en annan skål.
4. Häll dom blöta ingredienserna i dom torra och rör om till allt är blandat (blanda inte för mycket).
5. Smörj eller lägg i muffinsformar i en muffinsplåt (jag använde enbart mina silikonmuffinsformar). Fyll formen (knappt) upp till hälften med smet. Med en tesked; ta en rejäl klick nutella och lägg i mitten av/på smeten.
6. Ha sedan på smet ovanpå så att Nutellan täcks helt och hållet.

7. Grädda mitt i ugnen direkt (så att inte Nutellan sjunker ner till botten) i ca 15 minuter.
8. När muffinsen har svalnat, smält 3 msk smör i micron och blanda 1/4 dl socker och 2 tsk kanel i en annan skål.
9. Doppa toppen av varje muffins i det smälta smöret och sen i kanel-socker-blandningen.

10. NJUT!

 
När det sedan var Tulpanens Dag (igår) blev det därför inga tulpaner köpta, utan rosorna stod istället fint på bordet där hemma. Tycker såklart att tulpaner är väldigt fina blommor, men de känns väldigt våriga. Och eftersom att jag inte tycker att vintern är slut än (den har ju inte ens börjat... :@) så tycker jag även att vi ska vänta ett tag med tulpanerna...

Kommentarer
Lisen säger:

Åhh så gott det där såg ut då, eller det tyckte jag redn när jag såg dem på instagram!

Typiskt att jag har sockerfri/inget snacks eller fika månad, annars hade jag gjort dem ikväll :)

2015-01-16 | 10:30:31
Bloggadress: http://liiseen.webblogg.se
Madeleines.se - Mamma & Fotograf säger:

Ja puh, finns inget värre! Kram och trevlig helg :D

2015-01-16 | 13:56:47
Bloggadress: http://madeleines.se
Anna - Mamma hela veckan säger:

Jag kan hålla med om det där med tulpanerna... Hur tänkte dem där liksom?
Och grattis till er såklart! Blev lite sugen att baka jag med

2015-01-17 | 08:02:53
Bloggadress: http://mammahelaveckan.blogspot.com
Emmelie säger:

Va mysigt, Grattis på årsdagen :-D Pst, muffinsen ser ruskigt goda ut!

2015-01-17 | 16:51:03
Bloggadress: http://mildarabarber.blogg.se/
Fröken M säger:

Goda och väldigt fina ! Här hann vi ju som sagt aldrig med detaljerna...
( socker och kanel ovanpå, men det får bli nästa gång ! )

2015-01-17 | 21:13:52
Bloggadress: http://www.frokenmela.se
Småstadsfrun säger:

Gratulerar till 2 års-dagen!
Innan du vet ordet av firar ni 3 år ;)

Svar: Tack så mycket! :) Ja de här två åren har bara sprungit förbi, så ja, så blir det nog ;)
Helbraflinga

2015-01-19 | 20:46:18
Bloggadress: http://www.smastadsfrun.se/
Helen.HUSnrNIO säger:

De där såg riktigt goda ut! Älskar ju att baka så dessa kanske det får bli till helgen :)
Trevlig måndagskväll!

Svar: Ja de var verkligen goda, så testa det tycker jag :) Tack så mycket, trevlig tisdag till dig!
Helbraflinga

2015-01-19 | 20:47:12
Bloggadress: http://husnrnio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback