BBB - Brunch, Bubbel & Bio

I lördags hade vi planerat in en heldag på stan med en massa roligheter. Och den blev ju bra också, till slut ;)
 
Vi började med att gå in på Åhléns för att titta om de hade några chinos till mig. Det hade dom inte, men jag fick istället med mig en blus/tröja (Esprit) och en kofta :)
 
Kofta // Boomerang
 
Vi gick sedan runt inne på Åhléns och kollade på gardiner, stringhylla och diverse köksattiraljer innan det var dags att bege sig till Nordic Light Hotel och deras restaurangdel The Crooked Leg. Där väntade brunch som vi bokat, och oj vad mycket gott det fanns att välja på! Det blev flera tallrikar med en massa olika saker, allt från nybakt bröd med diverse pålägg, belgiska våfflor, amerikanska pannkakor med lönnsirap, till ribs, fetaostsallad och skagenröra. Bara för att nämna något. Efterrättsbordet därefter... Mmm! Blev också ett glas juice, en kopp te, ett glas vatten och två koppar kaffe till alltsammans. Första gången jag dricker kaffe till första måltiden på dagen, men brunchen började ju faktiskt 12.30, så det var ju faktiskt efter lunchtid också ;)
 
Massor av goda marmelader, sylter, jordnötssmör osv. :)
 
 Några sneakpeaks på mig ätandes belgisk våffla, det kalla bordet med charkuterier, ostar och sallader,
samt efterrättsbordet (som är dubbelt så stort som det på bilden).
 
Jag kan verkligen rekommendera The Crooked Leg till er, om ni vill ha en supergod brunch som man är proppmätt efter. Endast 295kr/person också. Det här med brunch är verkligen något vi kommer att göra om! Mycket billigare än att gå ut och äta på kvällen, men ändå får man så mycket mer. Och det var ju så gott :) Nästa gång testar vi dock ett annat ställe. Inte alls för att det var dåligt, utan tvärt om, utan mest för att se vad andra har att erbjuda.
 
När vi proppmätta gick därifrån slank vi in på Nilson Shoes, där A fick köpt ett par skor, och på Ljushuset, där vi tittade på och diskuterade lampor, innan vi gick till Mood-gallerian. Väl där inne blev det ett besök på Leilas General Store, såklart. Det finns så mycket fint där inne! Vi fastnade även inne på SAMSØE & SAMSØE där vi testade lite kläder. Jag hade gärna köpt en blus som jag hittade där, om den inte varit så dyr... Även klänningen jag testade skulle jag vilja ha, men den är öppen i ryggen och blir därför så svåranvänd, då jag inte vill att bh:n ska synas där bak (och nej, jag har inte testat free-bra än). Blev förvånad över deras ändå bra priser på det mesta (blusen ej inkluderad), trodde att det skulle vara dyrare där. A fick däremot med sig en skitsnygg jeansskjorta hem därifrån!
 
Leilas General Store
 
När vi tröttnat på att gå runt föreslog A att vi skulle ta en öl/vin nån stans och få sitta ner. Det var en bra idé och vi hamnade i Sturegallerian där jag fick ett glas mousserande framför mig. Mycket gott och väldigt härligt att sitta där och ta det lugnt :) 
 
 
När vi sedan gick därifrån var klockan 17.00 och vi märkte då att alla ffärer runtomkring började stänga då. Vi började istället gå mot bio och halkade in på Elgiganten på vägen dit, gick med på det (nästan) bara för att det var svinkallt ute och det var typ den enda affären vi hittade som var öppen då. Så vi fördrev lite tid där framför telefoner, surfplattor och kameror innan vi fortsatte mot bion. Hämtade ut biljetterna, gick på toa, köpte lite dricka och popcorn och sen in i salongen. Förvånansvärt nog var det nästan redan fullt där inne, trots att vi kom dit 5 min innan utsatt tid. Alla brukar ju droppa in under bioreklamen. Vi gick till vår rad, såg att platserna vi bokat var lediga (vad annars?) och satte oss. Tittade på stolsnumrena och insåg att de inte stämde. Måste ju ha blivit fel skrivet på biljetterna tänkte vi, men vet ni vad som hade hänt?
 
 
Finn ETT fel
 
Ja precis - BIG MISTAKE. På Rigoletto skulle filmen börja kl 18, så där var det nog inte så fullt vid det här laget. Men det fick vi aldrig veta, för vi satt kvar i salongen på Sergel eftersom att filmen började då. Det kom heller ingen mer dit, så då hade vi ju en jäkla tur. Tog mig tyvärr dock 2/3 av filmen innan jag kunde slappna av och inse att vi skulle få sitta kvar där hela filmen... Men där, efter 2/3 skrattade jag till för mig själv och kunde se vårt misstag som roligt. Att vi båda hade varit så säkra på att det var Sergel vi hade bokat... ;) men att vi ändå fått sitta på rad 10, i salong 1, sektion höger, se filmen Insurgent och till och med komma hem 20 minuter tidigare, det är ju lite komiskt i sig. Ja filmen som vi satte oss och tittade på, började ju 17.40 enligt bioprogrammet...
 
Hur som, filmen var bra tycker jag, bättre än jag trodde ändå :) Efter att jag sett Divergent ville jag se Insurgent för att Divergent var så jäkla bra. Nu efter Insurgent vill jag se nästa film bara för att få veta vad som händer. Spännande värre! Vad tycker ni om filmerna?
 

Kommentarer
Sarah - Mamma till Julia säger:

DOM ÄR SÅ JÄVLA BRA. Ska beställa hem böckerna. Ett under att jag inte gjorde det efter första filmen redan, haha.

Svar: Jo jag ska nog också göra det, även om jag inte tänkt läsa dem från början :P Men nu när det är så sjukt lång tid till nästa film så ska jag nog göra det ändå!
Helbraflinga

2015-03-24 | 20:23:11
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se
Fröken M säger:

Gud vilken härlig helg du haft !!

Svar: Ja den har varit riktigt härlig :)
Helbraflinga

2015-03-24 | 21:01:36
Bloggadress: http://frokenmela.se
Madeleine säger:

Så tokigt det kan bli :)

Madeleine

Svar: Ja men verkligen! Tur att det blev bra till slut i alla fall :)
Helbraflinga

2015-03-24 | 22:16:29
Bloggadress: http://vitsvartochlime.blogg.se/
Johanna säger:

Det verkligen vattnades i munnen av att se allt det goda ni har brunchat! Ser ut som ni haft en supermysig dag! Ser fram emot nästa gång vi kan smiäg från ungarna och gå på bio. Men det handlar väl egentligen mest om att planlägga bra :)

Svar: Ja det var verkligen gott, så gott att man nästan föråt sig! Dagen var jättemysig, längtar efter att det blir en sån igen framöver nån gång :) Ja precis, planering, planering så går det mesta att ordna... :)
Helbraflinga

2015-03-25 | 16:54:00
Bloggadress: http://johannaarntzen.se/
Klara säger:

Åh, det låter ju som en jättebra dag. Brunch är ju bland det bästa som finns! Älskar att sitta länge och prata, äta, prata, äta med någon man tycker om.

Svar: Ja det var det verkligen, förutom bioincidenten då! Ja det var verkligen jättemysigt, hade aldrig varit på brunch förut, men jag kommer definitivt att gå på det igen :)
Helbraflinga

2015-03-26 | 20:37:39
Bloggadress: http://klaraamandas.blogg.se
GoForFit säger:

Fin kofta! Och det ser ju fantastiskt mysigt ut! Mums! :)

sv: Ja, men precis. Tack så mycket! :*

2015-03-27 | 15:08:08
Bloggadress: http://goforfit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback