Vecka 53

Sista veckan på ledigheten (ja jag kände verkligen att jag behövde 3 veckors ledighet efter all övertid) blev det mer firande, förutom all Tour de Ski som vi såg på. Nu åkte vi till Enköping för att fira både N och A som skulle fylla år senare. Vi blev bjudna på en supergod rådjursgryta på kvällen och dagen efter var vi ute i kylan och försökte åka bob/snowracer på den lilla snö som fanns. Superkallt men otroligt fint var det ute :)
 
Solen, kylan och den lilla lilla snön som låg gjorde det väldigt fint ute - här kollar vi in den nya lekparken!
 
På torsdagen (A's födelsedag) började A jobba igen och jag höll på fixa och dona en massa här hemma + att jag köpte blommor och en utav presenterna till A. Även fredagen gick åt till att röja undan julsaker, städa mm inför att min familj skulle komma ner över helgen. När de var här blev det återigen Ticket to Ride-spelande, god mat och bland annat en superhärlig promenad till Alby Friluftsgård. Vi var ute och gick, i solen, och gick egentligen fel, när vi kom ner till Albysjön som vi såg att det var fulltmed folk på. De hade en plogad isbana där med skidspår runt, så då tog vi även chansen att gå bort till Alby över isen. Mysift och fint, men läskigt med den knakande isen tycker jag. Jag älskar att vi har ett så fint och bra område som Alby så nära oss - är verkligen guld värt! På lördagskvällen var vi till Tolv Stockholm, bowlade (jag vann ;D ), spelade Mario Cart och åt god mat på Bambino's. Som pricken över I:et fick jag sedan köra mamma o pappas manuell-växlade bild - det var inte igår man behövde växla och hålla koll på pedalerna ;) haha.
 
 Promenad och skridskoåkning på Albysjön
 
Tolv Stockholm
 
På söndagen åkte familjen hem vid lunch och jag och A passade på att åka till Alby för att åka säsongens första längdrunda (dock inte på isen). Spåren var inte särskilt bra och det fattades snö här och där - men det var ändå kul att få åka skidor igen :)
 
Ber om ursäkt för den öppna fickan på jackan - inte så snyggt... ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback