Gravid på undersökning

Visst har jag förstått sedan innan att graviditeten påverkar kroppen på en massa olika sätt, men det fanns ändå tillfällen/saker jag inte tänkt på. I veckan som var hade jag bokat in två stycken undersökningar, som jag skjutit på sen innan bröllopet. Optikern och tandläkaren.
 
I tisdags hade jag tid hos optikern för synundersökning, både gällande linser och glasögon. Jag har under en period känt att båda delarna börjar bli för svaga, plus att jag är inne på mitt sista par linser. Väl där visade det sig att jag såg bättre än vad jag brukar göra, på vissa typer utav koller, och på andra verkade det som att jag behövde högre styrka igen. Något mer som visade sig är att jag verkar ha ett sting av Astigmatism på ena ögat... Optikern sa att mycket utav det som hände i mina ögon nu kunde bero på att jag var gravid. Det hela slutade alltså med att jag inte fick några högre styrkor på varken linser eller glasögon, utan att jag får "stå ut" med styrkan jag har så länge. Kanske tills jag slutat amma. Men nya linser ska jag i alla fall få. Ska testa några som ska ha ännu bättre "andningsförmåga" än de jag har nu. För problemen med de jag har nu har jag ändå haft sen jag fick de jag har nu.
 
På onsdagen efter var jag sedan till tandläkaren på koll. Fick ett blytäcke över mig när de knäppte kort på mina tänder. Förutom det så skulle de ju sticka i tandköttet och se hur känsligt det var - rätt känsligt/värre än vanligt (för mig) visade det sig. Även det kan bero på graviditeten, såklart.. ;) nånting konstigt var dock att de inte tog bort min tandsten, utan det fick vi boka om en ny tid för, hos en tandhygienist. Konstigt att inte tandläkaren kunde ta bort det (vilket hon brukar göra). Är det någon mer som brukar få en ny tid för borttagningen av tandsten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback