40 dagar kvar!

Igår när jag kom hem och klev av bussen så kände jag att mitt högra ben var något bortdomnat. Jag gick hem, la mig i soffan och tänkte att "det släpper säkert snart". Det gjorde det inte. Istället började det smärta längst ner under magen/över benet (eller hur man nu ska förklara :P ) när jag stod upp och gick. Smärtan var inte ihållande utan kom lite då och då, för att sedan släppa igen. Den gjorde rätt ont.. Var väldigt orolig för att det var någonting som skulle börja (med förlossning) men hoppades ju såklart inte på det, inte än. A fick laga maten, vi åt och sen kände jag att det var dags att tömma bilderna på mobil och kamera - så att man skulle ha plats när det väl skulle bli bebisbilder knäppta ;)
 
Det kanske var lite naivt att tro att det skulle starta bara för att jag kände något, men det var ju något annorlunda och jag har ju inte känt så mycket av nånting (förutom sparkarna i magen) tidigare. Domningen i benet och smärtan försvann dock efter nån timme (gissar på att nån nerv kommit i kläm) och var inte tillbaka sen på morgonen när jag vaknade.
 
Kvällen igår var dock lite jobbig, jag börjar få lite panik över att jag inte är mentalt förberedd på det här med bebisen.. Det är liksom bara 40 dagar kvar idag! Jag tänker hela tiden att "bara vi tar oss igenom nästa vecka, så kanske jag är mer förberedd då". Nästa vecka ska vi på två föräldrakurser, nytt mvc-besök och även informationsträffen på sjukhuset. De sakerna borde ge mig lite mer förberedelse i hjärnan... Jag har heller inte kommit iväg på nån profylaxkurs, vilket jag funderade på från början. Det kanske egentligen inte är för sent heller, även om det känns så. Den enda utav babygruppens profylaxkurser som det finns plats på fortfarande, är den 18-19 juni, vilket är 2,5 vecka innan BF. Känns lite riskabelt att boka/betala utifall bebis redan kan vara ute då, plus att profylaxen ska vara något man har tid att träna på efter man varit på kurserna...
 
Har mycket praktiska saker jag känner att jag skulle behöva få klart också, även om en hel del kan göras efter bebis är ute. Några saker är att packa BB-väskan, tvätta kläder och filtar, köpa saker till mig som jag behöver efter forlossning, vid amning osv..
 
Något lite roligare (än all oro) är att jag var och hämtade ut ett paket med beställda bebiskläder nyss :) Kommer från Next!
 
6 par byxor, 3 pyjamaser, 7 bodys, 2 mössor och 3 dregglisar :)
 

Kommentarer
Fröken M säger:

Det är verkligen inte långt kvar nu - SPÄNNANDE !!
Jag vet att det är lättare sagt än gjort att inte oroa sig och tänka igenom allt som har med förlossning och bebis både en och hundra gånger, men tro mig.
När det väl är dags kommer du vara redo !
och då kommer livet plötsligt kännas både självklart och komplett :)

Svar: Nej det är det verkligen inte - är superspännande! Tack för dina stöttande ord, det känns genast lite lättare :)
Helbraflinga

2016-05-29 | 20:42:15
Bloggadress: http://frokenmela.se
Cissi säger:

Å spännnade! Tror det är svårt att förbereda sig egentligen... Iaf att tänka att man ska förbereda sig, när bebis väl kommer så känns det oftast rätt eller man känner sig redo ändå på något konstigt vis.. ;)

Spännnade med föräldrakurser, vi kom aldrig iväg på det... Tänkte med Emma, men Marcus var tvungen att jobba då och sen blev det aldrig med de andra 2 ;) och det har ju gått bra ändå ;)

Svar: Ja så är det säkert, jag känner bara att jag vill göra det jag kan/tänkt innan i alla fall :) men det är skönt att höra att men känner sig redo oavsett vad sen när det väl är dags!
Ja, vi var på den första idag på förmiddagen och det var rätt skönt att gå på, även om det sades mycket som jag läst mig till. Men lite nyttigt/kul var det ändå :) Ser dock mest fram emot besöket på sjukhuset, så man kan få bekanta sig lite med miljön där innan. Haha ja, det verkar ju ha gått galant utan också ;)
Helbraflinga

2016-05-30 | 14:22:45
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback