När oktober blir november

Måndag och ny vecka (nämligen vecka 17 för Allie i livet och för mig som mamma), var på dagen ett väldigt speciellt datum. Förra året var det en lördag, och förutom att jag och A skulle gå på bio och se Spectre (som inte är så speciellt i jämförelse), så var det även dagen vi fick reda på att vi skulle bli mamma och pappa. Föräldrar till Neos kommande syskon. Om det var en eller flera där inne visste vi ju såklart inte då, men jag började storgråta av glädje efter att vi tittat på stickan. Jag? Gravid? Är det sant? Äntligen! Och vilken fantastisk resa det varit sen <3

 

 

Vi fortsatte måndagen med att åka till BVC på en 4-månaderskoll. Vi vägde och mätte lilla Allie, som nu börjar bli en stor tjej! Hela 67 cm lång och 7130 gram tung, inte konstigt att 68-kläderna börjar passa riktigt bra nu ;) Vi mätte även huvudet på henne och blev informerade om nästa månads vaccinering. Efteråt blev det en långpromenad, lunch hemma och sedan dammsugning (alltså, jag tappar såå mycket hår nu!), tvätt och en massa bus :)

 

Igår, tisdag, hade vi bestämt träff med Viktoria  inne på Söder. Så trots det ruskiga och kalla höstvädret klädde vi på oss och åkte iväg. Vi träffades inne i Skrapan och gick till Vapiano och åt - undra om de har klippkort där, i så fall kanske jag borde köpa ett? ;) haha. Det tog ett bra tag innan vi fick mat, men Allie var så duktig och låg rätt så nöjd i vagnen, trots att även hon var hungrig. För andra gången i rad, när jag hade bestämt mig för ravioli med ricotta och spenat, var det slut. Blev den goda kycklingrisotton istället. Maten tänkte jag dock inte så mycket på, vi satt ju hela tiden och pratade och hade det trevligt :) Två timmar gick snabbt, men vi hann i alla fall ta igen lite tid! Måste som sagt göras om snart igen :)

 

 <3

 

Idag var vädret ännu värre. Trots att det snöade, vilket jag normalt sett tycker om, så blev jag inte direkt glad. Plusgrader och en massa blåst innebar att det la sig en massa blött slask på marken och att man höll på blåsa bort. Återigen trotsade dock jag och Allie vädret och gav oss iväg. Hon i selet under min stora BTB-regnrock och jag med A's största golfparaply i handen - det måste ha varit en syn! Det var i alla fall dags för veckans babysim och den här gången skulle de få dyka. Lite läskigt tyckte jag i förväg, men det gick ganska bra. Dock tyckte inte Allie att det var så roligt.. Pluppan <3 Efter badet gick det bra mycket bättre än förra gången, hon gnällde lite när vi duschade av oss bara, men sen var det inte så mycket mer. Visst, hon var inte glad och sprallig, då hon igen var väldigt trött, men i alla fall bättre än sist. Efter det åkte vi hem, och resten utav dagen stannar vi inne och myser :)

 

Och mer snö kom det... 
 

Kommentarer
radhuslivet.se säger:

Händelserik dag :) Underbart med barn!

Svar: Ja men verkligen! :)
Helbraflinga

2016-11-02 | 15:22:44
Bloggadress: http://radhuslivet.se/
Anonym säger:

Hej, har du en email adress man kan kontakta dig på? Är bonusmamma och fick nyligen reda på att jag är gravid. Är så förvirrad och har ingen att prata med..

2016-11-07 | 20:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback