Sömn och överväldigande kärlek

Måndag betyder ny vecka, och det betyder även att Allie blir en vecka äldre. Idag har hon blivit 13 veckor gammal, det låter ganska mycket ändå, ja 3 månader imorgon :) Va stor hon blir vårt lilla hjärta <3
 
Efter att pappan och N gått upp och åkt till dagis/jobbet så klev vi upp vid 7.45 ungefär. Allie var hungrig direkt, så hon åt och sen åt jag frukost. Vi satt i soffan och mös och kollade på Nyhetsmorgon (min nya grej sen jag började vara mammaledig!) ett tag innan hon började bli lite smågällig - hungrig igen med andra ord. Hon fick mat och somnade sen på mig. Jag var riktigt trött jag med, så jag la henne i hennes säng och mig själv i vår säng, tänkte att jag kan väl också sova i 45-60 min eller vad det nu skulle bli. Det är ungfär så länge hon brukar sova på förmiddagen. Hon lät ganska direkt och började protestera, så jag lyfte upp henne i vår säng så hon fick ligga på min arm och sova, sen somnade vi båda två.... När jag sedan vaknade, utvilad, låg jag och tittade på henne en bra stund, och det där överväldigande kärleken rann över mig igen - hon är verkligen världens finaste!! Trodde att vi hade sovit i kanske en timme, men när jag kollade på klockan var den 12.04 - alltså WHAAAT?!? haha ;) Tur vi inte hade något inplanerat idag!
 
Här provade hon pyjamasen efter Lotten (och kanske Linnea och mig också?) i storlek 62/68 för någon dag sedan - satt ju perfekt! Som sagt, vår lilla tjej börjar bli stor <3
 
Vi har sen inte gjort så mycket mer heller, nu sover hon (igen) och jag sitter och dricker kaffe. Ja, vi är fortfarande trötta! Jag förstår inte varför jag är så trött egentligen, men jag är det varje dag numera (senaste veckorna) och även yr lite då och då - börjar fundera på om det kan vara järnbrist. Är det någon som vet om järnbristen kan komma tillbaka efter graviditeten, trots att den var bra på efterkontrollen för 5 veckor sedan? För jag sover ju från 22-7.30 om nätterna, med 1-2 uppvak för mat, vilket jag tycker är bra. Är det kanske amningen som gör mig såhär trött?
 
Aja, jag tänker att den här dagen kan få vara ganska oproduktiv i alla fall, det är okej. Vi får se om vi kommer ut på en promenad i alla fall. Jag ska ändå till biblioteket och lämna tillbaka böckerna som vi lånat till Neo, så då kan jag ju passa på. Vad gör alla ni andra idag?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback