Mamma på vift

En kväll förra veckan var jag iväg på min första lite längre stund utan Allie, i närmare bestämt 4,5 timme. Hon var istället hemma med pappa A medan jag åkte in till stan för middag med fina vänner. Jag mötte upp Filip i Hornstull för att gå till (Bistro) Barbro, där Sandra och Christopher redan satt. Det var ett mysigt ställe som erbjöd mat jag inte riktigt hade väntat mig (japanskt). Det är kanske inte stället jag själv skulle ha valt, med tanke på alla råa rätter, men jag är ändå glad att Filip hade bokat plats där - så att jag fick testa och faktiskt få upp ögonen lite för den här typen av mat :) Det rekommenderades att man tog in 1-2 rätter var, vilket vi gjorde. Sen delade vi på allihopa. Det här är de rätter vi valde, och jag tror ni förstår vilka som var mina favoriter - ja, de som inte var råa ;)
 
Hamachi med yuzu, tryffeldressing, friterad lotusrot = INTE SÄRSKILT KUL
Hackad råbiff med picklad rödlök & gurka, bonitosalt = OKEJ
Bräserad fläsksida med tahini, koreansk rödpeppar = RIKTIGT GOD
Friterade dumplings på shiitake, edamame, parmesan, shisobuljong = RIKTIGT GOD
Friterade högrevsdumplings med koriander, chili, tryffelmajonnäs = RIKTIGT GOD
Confitplockat anklår, char siu, spetskål, lotusrot, chevre = RIKTIGT GOD
Sashimi – tolv, ett urval av Barbros fiskar = SUSHI UTAN RIS, MEN TONFISKEN VAR VÄLDIGT GOD
Sotad laxmaki, yuzu kosho, färskost, chipotlesoja = FÖRVÅNANSVÄRT GOD
 
Övre: Bräserad fläsksida
Undre: Confitplockat anklår
 
Hemma med Allie hade det gått bra för pappan, jag hade i och för sig inte trott något annat <3 Visst var Allie gnälligt bra länge, men det är hon ju vissa kvällar ändå, och just nu har det verkligen varit en sån period. Men jag hade pumpat ut mat (och testat innan att hon tog flaska), så det hade A fått ge - och det hade inte varit några problem. Dock så var jag rätt full (ja inte med alkhol, utan med mjölk), så det var tur att Allie vaknade strax efter att jag kommit hem, så hon kunde äta en gång. Dock nöjde hon sig med ena bröstet, och jag borde nog ha pumpat det andra... Men jag gick och la mig istället. Hon vaknade, kanske passande nog, fler gånger än vanligt den natten, och ville äta. Så trycket i brösten ordnade så småningom till sig (under dagen efter).
 

Kommentarer
Cissi säger:

Vad trevligt :)

2016-09-05 | 13:12:44
Bloggadress: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback