"Palla" frukt med ett godkännande

Då var vi inne på torsdag och det känns som att veckan har gått väldigt fort. I tisdags var jag och Allie iväg på en riktigt härlig långpromenad i solen. Vi gick igenom Alby Friluftsgård, vidare på motionsspåren, in i ett bostadsområde, på vägar där jag aldrig gått förut (jag tycker alltid att det är lika kul), genom vattenparken och sen hem igen. Det var en så härlig frisk och höstig luft ute, perfekt temperatur och gulnande löv här och där. Jag har nog aldrig känt att det ska bli lika härligt med höst, som nu! Överallt gick vi förbi massor utav tomter med överfulla äppel- och plommonträd, och jag blir så avundsjuk. Det luktar verkligen gott vid äppelträden nu, men det jag blev mest sugen på var plommonen! Tänkte flera gånger stanna och fråga de som bodde där om jag fick smaka plommon från träden... :) Såg även några som hade ett överfullt päronträd med med stora fina päron på, vilket jag tycker är väldigt sällsynt. Jag skulle så gärn vilja ha en tomt, med åtminstone nån typ av fruktträd och nån buske med hallon, vinbär, krusbär eller liknande!
 
Vad tycker ni - kan man fråga folk som har överfulla fruktträd på gårdarna om man får smaka något?
Är det någon som har gjort det, och hur bemöttes ni?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback