Då är vardagen igång igen!

Jag har börjat jobba, vilket i och för sig var redan förra veckan, och Allie har gått tillbaka till förskolan. Jag själv tyckte att det var lite svårt att komma igång förra veckan; måndagen var förvirrad som alltid sådär efter semestern, tisdagen kändes såååå lång och jag blev halvt deprimerad över att jobbet tar bort så många timmar av de man annars kan spendera med familjen igen. Onsdagen gick bra mycket bättre och rätt som det var hade första veckan gått! Igår kändes det som vanligt att komma tillbaka, inte alls som att man nyss hade varit borta i fem veckor.

Förra veckan var Allie hemma eftersom att A fortfarande hade semester och var hemma med N, men igår så lämnade han av henne på förskolan på morgonen. Lite nytt väntade även henne; ett helt gäng utav kompisarna hade fått byta till en större avdelning och det skulle komma hela 4 st nya tjejer på inskolning redan första dagen. Jag var lite orolig. Men Allie var glad inför och det hade gått så bra så! Hon hade pratat med de nya barnens föräldrar, ätit bra och sovit bra, men det märktes att hon inte var van att vara borta och leka en hel dag. 

När vi kom hem var hon väldigt lugn. Hon hjälpte mig att laga mat (plockade mest med alla tomater, i och ur asken) lekte en hel del med dockorna sina, satt och byggde pussel och ville att jag skulle vara med. Vi satt i soffan och läste böcker och förflyttade oss sedan till sängen när det blev läggdags. Läggningen gick ju sådär, som alltid sen hon fick ny säng, men till slut la hon sig på min arm och gosade in sig - mysigt! Jag tycker att vi hade en riktigt mysig och lugn eftermiddag tillsammans, bara vi två (pappa A var i Oslo över natten), vilket var bra för både mig och henne <3 Jag fortsatte sedan kvällen med en kopp te och en tidning i soffan innan det var dags för sängen för mig med. Var riktigt skönt att tv:n eller paddan inte hade varit på en enda gång under dagen.

Idag var det min tur att lämna henne på morgonen och hon var väldigt glad över att få gå dit igen, i alla fall hemma. Väl på dagis var hon lite reserverad och ville inte alls gå ur vagnen. Till slut följde hon med en utav pedagogerna och en kompis för att titta om det fanns bär på vinbärsbuskarna :) nu ska jag åka och hämta henne...

...den här tokfian som jag älskar så mycket! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback