Det blev ju rätt bra!

I torsdags förra veckan satt jag hemma och skrev ett lite deppigt inlägg, då jag hade varit lite nere i flera dagar. Jag publicerade det inte, för jag mådde ganska snabbt bättre igen. Samtidigt som jag kände mig deppig så var (och är) jag ändå glad och inspirerad av den krispiga hösten. Jag vet, det låter så klyschigt, men ändå fint :) Jag har så mycket jag skulle vilja inhandla nu, både kläder, sängkläder, inredning, fotoböcker med mera, med mera. Och höstpyssel och -bakning!
 
Några punkter som gjorde att jag kände mig nere:
...att bo så långt bort ifrån min familj. Saknar det här med att bara kunna promenera/cykla över till dem och hälsa på, ta en fika, prata och umgås nån timme eller så. Jag gillar ju att bo där jag bor, men ibland kommer den här saknaden. Jag känner att jag inte kommer att ha samma band till dem som de kommer ha till varandra och det gör mig ledsen.
...det ständiga dåliga samvete jag får över den tid jag inte väljer att spendera med Allie när vi är hemma. Varje gång jag behöver göra något annat än att leka med och finnas till för henne, varje gång jag tillåter att hon sätter sig framför paddan/tv:n bara för att jag "inte har tid" (utan istället lagar mat, tvättar, viker tvätt, städar, plockar undan, betalar räkningar osv), varje dag.
...att inte ha möjlighet/tid att åka upp till fjällen och uppleva hösten där. Vi som alltid var upp till fjällen en vecka varje höst när vi var yngre. Skulle vilja vandra upp på fjället, plocka bär och bara vara ute och mysa i höstluften.
 
Men det fanns en del positiva saker som hände i helgen:
...jag fick träffa min familj i helgen, allihopa kom hit<3 Jag, mamma, pappa, Lotten och Allie åkte på loppis när A var och spelade golf på lördagen, vi kollade in festligheterna i Tyresö centrum med fiskdamm, lottohjul, popcorn, pyssel mm. Vi åt goda frukostar och middag och sen på söndagen åkte vi och tittade när pappa körde sportbil (hans 50-årspresent från oss döttrar), nämligen en Lamborghini.
 
Fika på Quality Outlet i Barkarby efter att pappa/morfar kört bil - snygga lampor och en söt tjej! :)
 
...att mamma och pappa hade med sig en del äpplen från deras träd. Jag har gått och varit sugen på äpplen konstant (och då inte vanliga köpeäpplen) och nu hade jag turen att få äpplen så att jag kunde baka en äppelkaka (såg ett recept inne hos Fredriks Fika som såg gott ut!), som vi avnjöt med vaniljsås. Riktigt gott var det!
...att jag och Linnea planerade in en finfrukost, bara hon och jag! Hon stannade kvar hos oss när de andra åkte hem på söndag kväll och så var vi till Nybrogatan 38 i morse och åt frukost där innan jag åkte till jobbet (och hon åkte hem). Var riktigt trevligt med kvalitetstid och god frukost! Sen fick vi även se en kändis där; Mikael Persbrandt var där och åt frukost han med ;)
 
Vi tog en varsin avokadomacka (jag en hård med keso på och Linnea en mjuk med bacon), en kantarellomelett att dela på och likaså en varsin scones med färskost och hallonsylt - mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback