Pratade med polisen

Vilken vecka det här har varit! Från att ha sett lugn och skön ut från början så här den bara eskalerat. A blev sjuk och jag fick börja med att komma hem tidigt i måndags. Tisdag och onsdag var han hemma från jobbet men kunde i alla fall lämna och hämta barnen. Dock fick jag åka hem tidigt även då, då han resten av dagarna behövde vila. Onsdagen hade jag iofs möta och åkte inte hem förrän 16.45. Jag har alltså fått känna på det där med att ta hand om två barn med matlagning, nattning osv på riktig. Och ja, det är lite skillnad mot för när vi tar ett barn var ;)
 
Igår var han dock tillbaka på jobbet, men bara för ett kort möte på morgonen. Jag fick då lämna barnen och i morse var det lite kaosartat, men som tur var jag ute i tid. Lämningen av Allie fick bra men när jag kom fram till N's skola så stod det en massa poliser på parkeringen... Den parkeringen brukar vara väldigt trång i vanliga fall (4 st 30 min-parkeringar) men nu stod de och plockade in fortkörare också. Jag fick veva ner (haha nej vi har inte vev, bara jag som lever kvar i gamla tider) rutan och ursäkta mig till poliserna och fråga om det gick bra att parkera där ändå. "Du har inte blivit invinkad eller?", "nej jag ska bara hit och lämna barn på skolan", var vår konversation efter att jag hade pratat med en annan mamma genom nedvevad (vad heter det annars...?) ruta och hon sa "2000 kr kostar det... inte så kul!". Jag hade alltså inte kört för fort och kom efter ca 10 min in på en parkeringsplats, lämnade av Neo 1 min före han började och åkte sedan iväg igen. Med hjälp av poliserna som vinkade fram mig i trängseln - haha, lite av en upplevelse ändå ;) 
 
Jobbet i veckan har inte varit det enklaste heller, igår pratade jag i telefonen 9 gånger! Det händer aldrig annars. Och utöver det så har det varit fullt upp med en massa grejer på mitt gamla projekt (eller de flesta samtalen handlade ju om det) som egentligen skulle vara färdigt för vår del nu. Och det har verkligen bara blivit mer och mer att göra på det också under veckan. Lite stressande är det ju, eftersom jag har två andra projekt samtidigt också, men det är ändå lite kul och utmanande med många bollar i luften.
 
Igår efter jobbet var jag slut men ändå taggad på träning. Jag hade bokat in mig på Core 45 och Dansmix 30 och jag åkte dit. Mina nya träningsbyxor och mina nya skor hjälpte nog till lite och peppade mig också ;) var i alla fall riktigt härligt att träna, särskilt med de där skorna - vilken skillnad! Mina förra kändes ju stora, klumpiga och tunga, de här nya väger typ ingenting och det är nästan som att ha strumpor på sig. bra! När jag kom hem blev det senmiddag och nattning av Allie. Sen hann jag bara duscha och plocka undan lite i köket innan det var dags att sova. Och idag känner jag mig förvånansvärt lätt och glad - tror det är träningen och att det är fredag :) Såå.... dags att kicka igång jobbet!
 
Bjuder på en bild från förra veckan då det regnade ute och Allie ville gå ut.
Jag tog på mig regnjackan jag med så gick vi ut och plaskade i alla vattenpölar - rätt kul faktiskt ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback