Dagarna går...

...i ett hela tiden. Jag kommer inte ihåg när jag satte mig ner i soffan senast. Jo det gör jag när jag tänker efter, i lördags (alltså för en vecka sedan) i de 45 min som vi tittade på ett avsnitt av Game of Thrones, både innan och efter satt jag och skrev styrelsemötesprotokoll. Det är lite slitsamt, att aldrig riktigt hinna koppla av. Visst känner jag mig något mer avkopplad den här veckan, men det är ändå fullt upp. Förra veckan var det riktigt stressigt på jobbet, vilket jag även tog med mig hem många dagar. Den här veckan har det varit lite lugnare, men jag har ändå haft mycket att göra, även om det varit en del trevliga saker jag gjort :) till råga på allt så var Allie vaken 22-01 natten mot tisdag, då även jag med, om man nu kan räkna att ligga i soffan och halvsova som vaken. Allie var i alla fall HUR pigg som helst och lekte med och pratade om allt hon såg. Det där med sömnen har också följt mig hela veckan.
 
I onsdags efter jobbet var jag i alla fall ut med Isabel för att äta på kvällen :) vi var till den franska restaurangen Napolyon Bistro & Bar, som låg bakom Sturegallerian. Vi åt god mat och efterrät, pratade och hade det trevligt :)
 
 
I torsdags blev det riktigt stressigt igen då jag gick från jobbet strax efter två, åkte o hämtade N på förskolan, åkte hem, hämtade picknick och sprang upp till Allies förskola där det var sommarfest kl 15. Vi fick titta på när de stora barnen sjöng, var in på en liten "vernissage" på Allies avdelning och fikade sedan ute på filtar på gräsmattan. En mysig stund där jag fick chansen att prata en del med mamman som skolade in samtidigt som jag skolade in Allie - kul! Sen gick vi hem och var hemma en timme ungefär innan det var dags att åka tillbaka till Farsta för att lämna N på förskolan igen för avslutningsmiddag. Han känns verkligen så stor nu när han ska börja förskoleklass till hösten, skolan liksom! Under tiden han var på middagen passade jag, Allie och pappa A (som också kommit dit) att gå och äta på O'Learys. Vi hämtade sedan N, åkte hem, nattade barnen, jag duschade och startade en tvätt och ringde sedan mamma, som hade försökt ringa mig både på onsdagen och på vägen hem från Farsta. Pratade med henne i en halvtimme innan jag var tvungen att packa inför fredagens sommaraktivitet med jobbet. Sen var det dags att sova!
 
 
 
Klockan ringde 5.15 i fredags morse och det var bara att ta med sig alla grejer och gå ut till bussen. Träffade kollegorna på centralen och vi åkte sedan därifrån med en buss 6.45. Kl 10.00 (efter att som tur var ha sovit på bussen) var vi framme vid Loka Brunn. Där väntade fika och sen föreläsning av Stora Enso som var där och berättade om deras trä som byggmaterial. Föreläsningen var på engelska, men det gick väl hyfsat ändå. Efter föreläsning, med paus för lunch och fika så fick vi sedan nån timme fritt då jag, Viktoria, Anna och Johanna gick ut på en promenad i skogen  (jätteskönt) innan vi satte oss och spaade i kanske en timme med de flesta andra. Till middag blev det trerätters middag i Societetsrestaurangen, som följdes med fest ute i "salongen". Dans, gott att dricka och en massa snack blev det under kvällen som slutade vid två-tiden för i alla fall min och Viktorias del. Igår morse väntade frukostbuffé innan vi åkte hemåt igen. Tack alla inblandade för en härlig sommaraktivitet!
 
 
Vaktelägg med potatispuré, färskpotatis och kavringssmul
 
Röding med svartrot, zucchini, blomkål och dill, serverades med färskpotatis och brynt smörsås
 
Rabarbersoppa med vaniljkräm, kardemummadröm, örtsorbet och inkokt rabarber

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback