Födelsedag i Uppsala

I fredags fyllde jag år, närmare bestämt 28 år. Det låter jättekonstigt. Jag, 28 år? Aja, men det känns väl helt okej ändå ;) jag har ingen direkt åldersnoja än, det är bara det att 28 låter mer än vad jag känner mig som 🙈
 
Vid tre gick jag från jobbet och åkte in till centralen där A och A kom och hämtade upp mig med bilen. Vi åkte sedan till Uppsala där vi tydligen skulle spendera kvällen/natten och lördagen :) Vi checkade in på Radisson Blu vid stationen och hade turen att bli uppgraderade till en familjesvit. A hade bokat ett businessrum, men "eftersom att vi hade barn" hade de varit snälla och gett oss en familjesvit (den hade nog stått tom annars). Det var ett jättefint rum som hade en jättestor och skön säng, en soffa med två fåtöljer vid ett bord, en tv på en bänk som gick att vrida runt så att man kunde titta från antingen soffan eller från sängen, en stor marshall-högtalare och så en walk-in closet. Förutom allt som fanns där inne så var det ett (spetsigt) hörnrum, så vi hade fönster åt två olika håll. Ja, riktigt härligt var det, och Allie gjorde sig direkt hemmastadd... 😄
 
 
Strax innan sju gick vi ut och under spåret till restaurang Stationen och satte oss på uteserveringen. Solen låg på där hela kvällen så det var riktigt skönt! Till förrätt/tilltugg beställde vi in pata negra, nån ost med äppelkompott, inlagda (?) minipersikor och bröd. Till huvudrätt tog jag sedan biff med hasselbackspotatis och tillbehör, A valde oxkind med potatispuré och tillbehör och Allie fick pannkakor med en STOR skål grädde. Riktigt fin och god mat var det, och det är verkligen ett ställe att rekommendera (i alla fall till vuxna, de var inte så bra på barnanpassad mat). De hade sen även efterrätter som lät riktigt goda, men Allie började bli otålig och vi var rätt mätta, så A lovade en finfika på stan på lördagen istället, vilket lät bra. Vi gick till hotellet och tog en drink i baren istället, medan Allie fick leka i lekhörnan bredvid. Dock kände jag mig konstig i kroppen, så den den drinken blev det inte mycket drucket av...
 
Mums!
 
Allie somnade inte förrän vid 22.30 den kvällen, vi som hade tänkt sitta i soffan för i så själva och ta det lugnt en stund, fick istället lägga oss med Allie så hon skulle somna. Sen vaknade hon ju såklart i vanlig tid på morgonen ändå.
 
Frukostbuffé blev det såklart på morgonen och sen rörde vi oss ner på stan, utan vagn, för den hade A tyvärr glömt :/ Allie var trött nästan direkt, så hon var lite svår hela tiden, men vi bar henne lite då och då, hon fick leka i lekparken i Stadsträdgården, vi åt glass och sen promenerade vi upp till slottet. Där uppe hade de, till Allies förtjusning, en pågående Bamse-utställning som vi gick in på. Allie härjade runt där en stund innan vi begav oss därifrån vid 13-tiden. Allie var då så trött att hon somnade mot min axel när jag bar henne. Det var rätt tungt att gå hela vägen tillbaka till bilen och hotellet med henne sovandes (vi byttes iofs åt att bära henbe), men även såå mysigt att gå och hålla i och krama henne så 😍  
 
Hon har pratat massor efteråt, om att Lille Skutt var ledsen <3 Gullfia!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback