Första junihelgen

Oj, dagarna bara springer iväg och det var snart en vecka sedan som jag och Allie åkte hem till mina familj i Sandviken! Allies förskola var stängd på torsdagen, så vi passade på att åka hemöver och hälsa på :) Vi lämnade N på hans förskola vid nio och sen åkte vi uppåt. Vi åkte direkt hem till min mormor o morfar för att äta lite lunch och umgås med morfar/gammelmorfar. Mormor/gammelmormor var iväg på en liten resa under dagen. Vi satt på altanen och åt lunch innan vi gick ut i den stekande solen och Allie fick leka med vatten. Väldigt uppskattat ;) Vid tre blev det sedan det obligatoriska tre-kaffet, och så glass med (de första för året) svenska jordgubbar - gott! De hade köpt på Lidl, som alltid, och det var typ den godaste glassen jag ätit nån gång - Gelatellis Laktosfria "Svensk Vaniljglass" - verkligen att rekommendera! Vid femtiden åkte vi hem till mina föräldrar/syster. Där blev det en massa lek och bus för Allies del, och hon var så glad över att se dem igen :) Jag satt och hjälpte min syster Lotten med lite matteproblem, i några timmar. Var kul att gå tillbaka till lite sånt som man gjorde i början på gymnasiet ;)
 
"Allie äta macka ost stora stenen", det har hon upprepat många gånger efter att vi stannade till i Uppsala på vägen upp ;)
 
"Hej då grävskopor" "Hej då lastbilen", sa hon och vinkade :)
 
Lek med vatten hemma hos gammelmormor och gammelmorfar :)
 
På fredagen var mamma ledig från jobbet, så vi tre tog det lugnt hemma på morgonen, åkte en sväng upp på stan för att fixa de sista grejerna inför Lottens födelsedag och kalaset. Efter lunch la jag mig ute på gräset och solade, eller jag menar jobbade, ute i solen :) Jag låg där nån timme och granskade ritningar, vilket var ett väldigt bra sätt att jobba på tycker jag ;) haha. På eftermiddagen kom min mormor o morfar hem dit och senare även Linnea. Det blev rabarberpajsfika, bad i poolen och sen middag ute på (den inglasade) altanen - var riktigt varmt där på kvällen, så det var nästan skönare att vara inomhus!
 
Jag älskar att se dig så lycklig <3
 
Supergod sockerkaksraberberpaj med crunch på!
 
Så underbara bilder <3
 
På lördag morgon, den 2a juni alltså, gick vi upp vid 7 för att gratulera Lotten på 17-årsdagen. Hon fick paket i sängen (vi hade köpt och sen gick vi ner och åt pannkaksfrukost :) Strax innan tio packade vi in oss i bilen och åkte till Furuvik för en heldag där - jag skriver mer om det i ett eget inlägg. Vi var sedan hemma igen vid 16-tiden, för att hinna fixa i ordning oss, och mat mm, innan kalasgästerna kom. Det blev faktiskt ett svalkande bad i poolen igen, direkt när vi kom hem - Allie älskade det!
 
Simmar med moster Lotten :)
 
Vid 18-tiden kom gästerna, bestående av min mormor, morfar, morbror + sambo och kusinerna :) Vi åt smörgåstårta till middag och sen blev det frozen cheesecake till efterrätt, både twix-cheesecake och snickers-cheesecake. De var ritkigt goda, men oj va sött det blev! Tack och lov fanns det kaffe ;)
 
 
Kalasfin syster och dotter, Allie i en Limited Edition Newbieklänning som jag hittade på rea i vintras - äntligen fick hon använda den :)
 
Twixcheesecaken!
 
En tokig tjej som skulle ligga på golvet/stolen och läsa bok ;)
 
På söndagen var det dags för hemgång, Allie fick bada med Linnea och Lotten igen medan jag jobbade några timmar till. Vi hann med lunch och sen åkte vi hemåt, mot N och pappa A som väntade där. Gjorde glass- och kaffestopp i Rosersberg och fick sen köa hem förbi olycka/bärgning och genom mycket trafik. Hade en riktigt mysig helg med mycket kvalitetsumgänge, dock glömde vi både korv och rabarber som vi skulle få med oss hem... ;)

Kommentarer
Fröken M säger:

hon är verkligen söt som socker den där lilla damen !!

Svar: Åå men tack så mycket! <3
Helbraflinga

2018-06-11 | 20:56:14
Bloggadress: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback