Matsmart

För nån vecka sedan gjorde jag något som jag länge tänkt att vi skulle göra, nämligen beställa mat från mathem. Jag fyllde en låda med massor av grejer och nu är jag lite sugen på att beställa igen, är ju liksom lite kul att sitta och klicka hem grejer, som man vet att dessutom går åt. Dock så finns det både positiva och negativa saker med att beställa därifrån:
 
Positivt
+ Matvarorna är billigare än i butik, vilket gör att vi spar pengar
+ Man hjälper till att köpa saker som annars inte skulle bli sålda i butik, pga kort datum eller bara ändrad design på förpackningen
+ Man kan lockas till att hitta nya favoriter, genom att man kanske köper saker man normalt sett inte köper
 
Negativt
- Vi får inte poäng för den mat vi handlar, till skillnad från om vi handlar på Coop/Ica, iofs går det ju att betala med kort, men jag gillar inte att betala saker i förväg över internet
- Man köper gärna på sig lite mer grejer än vad man kanske egentligen behöver
- Fraktkostnad (om det inte är något erbjudande) som gör att man måste köpa en del grejer för att få produkternas totala pris lägre än i butik
 
Här är allt vi köpte den gången, måste säga att Bamse-drycken är väldigt uppskattad här hemma ;)
 

Kommentarer
Hemmarecept säger:

Ser ut som smarrig shopping!

Svar: Det var det! :)
Helbraflinga

2018-06-13 | 18:15:50
Bloggadress: http://hemmarecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback