Vårblom

Träden utanför oss har länge varit väldigt glesa och tråkiga, men för två veckor sedan hade de blivit riktigt gröna med små vita knoppar överallt. Jag tänkte att jag måste hinna fota träden innan blommorna blir bruna det här året, eftersom att de blir det så fort! Vi åkte ju till Kolmården i fredags (för en vecka sedan), och då var de inte fullt utslagna. På söndag förmiddag när jag tittade på dem och skulle knäppa kort så var de redan lite bruna - på TVÅ DYGN :O Jättetråkigt, men de får ju i alla fall vara gröna sen hela sommaren :)
 
Såhär såg de ut i söndags, idag är blommorna helt bruna och har till stor del ramlat av
 
Något vi dock hann med och se i år, vilket allt som oftast inte hinna med, är att se de blommande körsbärsträden i Kungsträdgården. I år var vi faktiskt förbi där när mamma och Lotten var ner och hälsade på oss första helgen i maj. Vi hade varit in till stan och fikat på Mr Cake med Lotten och så mötte vi sedan upp mamma i Kungsan. Kul att hinna se, och fina bilder fick vi till tycker jag :)
 
 
Såg förresten att min absoluta favoritblomma slagit ut på sina ställen redan - så i helgen blir det nog att gå ut i skogen och leta/plocka liljekonvalj 😍
 
Här kommer ytterligare en bild, som för mig betyder lite mer sommar än vår faktiskt - Syren! Tycker de är otroligt fina och luktar riktigt gott de med - de här är tagna uppe på "terassen" på vårt jobb där vi självklart suttit och ätit lunch varenda dag utav de här riktigt varma dagarna som varit :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback