Vattkoppor, spelkväll och syster på besök

Ja då var ännu en helg över, våren bara springer förbi som alltid. I fredags ringde de från dagis och var oroliga över prickar som Allie fått på kroppen. Det hade varit lite små prickar på Allies mage på torsdag kväll, men de såg precis ut som några hon brukar få ibland om hon är lite torr, så det var inget jag tänkte på. Men under fredagen hade de blivit fler och större så de misstänkte vattkoppor. Det är vad vi fortfarande misstänker, även om prickarna varken blivit vätskefyllda eller verkar klia, så jag är hemma och vabbar med henne idag. Hon är pigg och glad och har ingen feber eller så, så det är full fart som vanligt ändå.
 
I fredags kom min syster Linnea ner till Stockholm, men hon var borta på kvällen och träffade kompisar, så vi sågs inte förrän lördag morgon (hon kom hem till oss och sov). Så på lördagen tog vi en promenad till Notholmen för att äta lunch mitt på dagen. Först gjorde vi ett stopp på en lekpark en liten stund och sen gick vi förbi Medeltidsdagarna (utanför området) som var nu i helgen här i Tyresö, och det såg välbesökt ut som vanligt :) Väl ute på Notholmen blev det räksallad/räkmackor för oss, Allie sov, så hon åt sedan hemma. Var varmare ute än vi trott, så det var tur att jag till slut valde en klänning att ha på mig :) Träffade förresten på en jobbarkompis ute på Notholmen också, vi blev nog lika förvånade båda två att vi sprang på varandra ;) haha, det var kul.
 
Räksallad på Café Notholmen :)
 
På eftermiddagen åkte vi in till Gullmars och lämnade av Linnea (som skulle träffa kompisar igen) medan vi åkte vidare till Sandra och Robban på spelkväll. De var här för några veckor sedan på middag och spelkväll (då spelade vi Zombieside), så nu bjöd de igen. Vi fick grillat till middag och sen blev det glass till efterrätt - Allie var mest sugen på strösslet, haha. När Allie somnade tog vi fram spelet. Idag blev det Small World som vi spelade, ett spel som varken jag eller A spelat förut. Det gick rätt fort att förklara och vi började spela. Det var ett roligt spel som jag kan rekommendera folk i olika åldrar :) Man valde/köpte olika typer av gubbar och skulle erövra mark. Man fick sedan pengar för marken man hade, i olika omgångar, och den som hade mest pengar i slutet vann. Även om jag inte ska säga det så högt, så hade jag faktiskt turen att vinna båda gångerna vi spelade.. :) Vi var hemma vid tolv ungefär, bar upp Allie i sängen och somnade ganska direkt vi med, efter en riktigt trevlig kväll! 
 
Såhär såg det alltså ut :)
 
Igår klev vi upp lite trötta allihopa. Efter att A hade varit ivär på judo så gpromenerade vi ner till Alby. Vi tittade på lite djur och var en kortis i lekparken. En picknik-lunch på stranden hann vi med också innan Allie fick sova i vagnen och vi lade oss på filten för att sola :) Var ju en riktig sommardag, så det var hur härligt som helst. Vattnet var dock IS-kallt, så där blev det bara ett kort bad för fötterna ;) När Allie vaknade begav vi oss hemåt igen och lekte resten av dagen. Vi grillade lax till middag och sen var jag tvungen att jobba nån timme, med det jag inte hann klart med i fredags.
 
Linnea åkte hem först idag, så Allie fick leka lite med henne, eller tvärt om kanske ;) innan hon tog bussen härifrån vid tio. Allie och jag gick då ut och cyklade och var i en liten "lekpark" en stund. Jag försökte leta efter en lekpark som var liten och där det förmodligen inte var några andra barn, i och med prickarna.
 
 
Hur tycker/tänker ni om Vattkoppor? Håller ni er hemma helt och hållet eller är ni i alla fall ute med barnet?
Vad tycker ni att man bör tänka på?
 
Vi försökte i alla fall att ha Allie mest i vagnen när vi var ute i helgen, så att hon inte blandades med så mycket andra (främst barn), och vi gick aldrig in på ett offentligt ställe med henne. Men att åka hem till kompisar kändes inte som någon konstighet, jag frågade före om de hade haft vattkoppor, vilket de hade, och de hade absolut ingenting emot att vi kom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback