Barnteater

Den 10e november hade jag bokat biljetter till en barnteater här i Tyresö, nämligen på biblioteket. Jag hade sett att det skulle gå en teater som hette Min Lillasyster Kanin som var anpassad för 2-4-åringar, vilket jag kände som ett ypperligt tillfälle att testa på något sånt här med Allie. Sagt och gjort, jag bokade och vi fick även med oss Isabel och Ophelia på den :)

Tjejernas bokläsning innan teatern började :)

Alla barn sprang och satte sig på golvet när det var dags, i princip alla i alla fall, utom Allie och någon till. Trots att Ophelia ropade på henne så var det lite motvilligt hon satte sig där sen. En bit in i teatern (som totalt var ca 35 min lång) så ropade hon dock på mig och fick komma och sätta sig i mitt knä. Jag försökte prata med henne om kaninerna på teatern, skoja om sakerna de gjorde osv, men hon verkade inte alls road. Mot slutet av teatern så började hon till och med säga att hon ville "gå ut härifrån" och att hon "inte vill vara här". Synd att hon inte gillade det, jag tyckte annars att det var en kul grej att höra tillsammans... Vi får testa igen om ett tag, har även planer på att testa bio med henne :)

Lillasyster Kanin

Efter teatern gick vi ner och åt lunch på ett utav caféerna som finns i centrum, pratade och hade det trevligt (fick även jaga tillbaka Allie efter en stund, när hon sprang iväg). Vi gick sen ut en sväng för att barnen skulle somna i vagnen, vilket Allie gjorde typ direkt. Isabel och Ophelia tog bussen hem och jag gick in och handlade lite smått och gott i centrum, bla Allies kommande julaftonsklänning :) var såå länge sedan jag handlade kläder till Allie, och det fanns såå mycket fint i affärerna nu - jobbigt problem... ;) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback