Taklagsfest

I tisdags hade jag turen att få följa med på taklagsfest för första gången. Vi har ett projekt (eller det är egentligen tre olika för oss) på jobbet där ett utav husen fått tak för ett tag sedan, så nu vankades taklagsfest. Förr i tiden var det så att man ofta hjälpte varandra mycket med att bygga sina egna hus och när sista takstolen var lagd så brukade man tacka och fira det med att ha en liten fest - därav namnet taklagsfest. Just den här byggnaden har inte jag varit inblandad i mer än att ha varit på platsbesök, men jag hade som sagt turen att bli erbjuden ändå av vår projektledare (som har hand om alla tre byggnader), tack vare att jag är med på en av de andra byggnaderna.

Vi höll till på Quality Hotel Friends i Solna, och förutom att det var kul att se på den byggnaden inifrån för första gången, så var det en massa annat som det bjöds på. Jag, Viktoria och Anna kom när det var ca 15 min kvar av minglet och vi fick snart gå vidare till middagen. På restaurangen In Between satte vi oss med ett gäng killar som visade sig komma från NCC (var mest folk därifrån med) och blev serverade en trerätters middag - lyxigt! Efter middagen var det livemusik en våning upp, en stund, innan Kodjo Akolor kom och körde lite Stand-up, vilket var riktigt kul! :) efter en prisutdelning, från Quizen som pågick under middagen, där Viktoria lyckades kamma hem ett litet pris, så begav vi oss hemåt. Allting klaffade riktigt bra och jag var hemma strax efter 22!

Laxrulle med kräftkött till förrätt, Kalventrecote med morotsterrin till huvudrätt och Chokladcremeaux med havtornskräm till efterrätt

Kodjo med Stand-up 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback