Till hennes lycka!

Jag har i några dagar pratat med Allie om att vi ska åka till mormor o morfar i helgen, vilket hon tyckte att skulle bli såå roligt. Lite för kul kanske... Jag hade berättat för henne att vi skulle åka tåg på fredag hem till dem, eller egentligen att vi ska åka buss, tunnelbana, tåg och buss hem till dem. Allie har pratat massor om det.

Hon har varit på väg ut i hallen flera gånger och jag har frågat var hon ska "Åka tåget till mormor o morfar" har hon sagt. " Men gumman, vi ska inte åka nu, vi ska åka på fredag/imorgon" varefter hon har brutit ihop några gånger. "Jag vill åka tåg till dom nuuu!" har hon svarat, blivit arg och börjat gråta - lilla pluppan <3 Det är ju så fint att hon längtat efter mormor o morfar så mycket, men det kanske var lite taskigt av mig att berätta för henne så många dagar i förväg...

Men, igår var det äntligen dags! Kändes dock som att jag/vi var på resande fot hela dagen. Klockan 15 åkte jag från jobbet, kl 16 hämtade jag Allie på förskolan för att sedan gå hem och hämta grejer/packa om. Klockan 17 gick bussen in mot Gullmars och 18.22 gick sen tåget från centralen. Vi åt medhavd middag på tåget, sen lekte Allie en massa på vår plats och skötte sig väldigt bra. Från Gävle sen så hann, och fick vi faktiskt, åka med en 20 min tidigare buss än vi bokat - skönt! Klev sedan av bussen här i Sandviken vid 20.15-tiden och gick sedan hem med mamma, pappa och Lotten som kom och mötte oss.

Idag är det fotbollsmatch (Lotten som spelar) och kalas för pappa och Linnea som gäller!

Bästa lilla tjejen! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback