Irstablixten

Helgen som var har spenderats med min finaste i Västerås. Det var dags för årets upplaga av handbollscupen Irstablixten, som jag själv har spelat flertalet gånger. I år, liksom förra året, var det Lotten som spelade. Första matchen hade de kl 8.00 på lördag morgon, så den missade vi. Vi åkte så att vi var framme strax efter 11 på lördagen. Då blev det lunch med mamma, pappa och Linnea och lite tittande på stan, innan det var dags för match kl 14.04 i ABB Arena. Forsbacka vann över Uppsala med 6-4. Nästa match var inte förrän kl 19.12, så då passade vi på att ta bilen till Erikslund för lite shopping och fika. Linnea har tjatat så mycket om Lager 157, så dit åkte vi först. Jag hittade 2 par halsdukar och lite underkläder. Alla andra, utom pappa, köpte på sig lite grejer också :) Efter Lager 157 blev det fika och mer shopping. Jag hittade äntligen en vårjacka, en som till och med var på rea! Skulle behöva ett par vårskor också...
En staty i parken vid konserthuset.
 
 
Match nummer 2 (eller 3 egentligen) förlorade Forsbacka tyvärr mot Skara och kom därmed till B-slutspel efter en vinst och två förluster. På kvällen gick vi ut o åt på Texas Longhorn, var jäkligt gott och det verkade vara uppskattat av även mamma och dom. Jag och A visste ju att det var bra sen innan ;) Testade alkoholfritt rött vin till maten också (skulle köra sen efteråt), men det var inte lika gott som vanligt, smakade typ saft med lite vinsmak. Till efterrätt blev det den gudomligt goda valnötsbrownien, har nog aldrig ätit någon godare brownie/kladdkaka (förutom sist vi var på Texas Longhorn). Efter middagen sa vi hej då till mamma, pappa och Linnea och åkte hem till A's pappa. Där satt vi och pratade nån timme innan det var dags att lägga sig.
 
Foto: Min duktiga A.
 
På söndagen tog vi sovmorgon, eftersom det blev en sen kväll och Lottens första match inte skulle spelas förrän kl 14. Så det blev sen frukost och lite mer prat innan vi styrde bilen in mot hallarna och åttondelsfinal. Ludvika stod för motståndet och Forsbacka vann med 11-4. Sen trodde jag inte att det skulle bli så många fler matcher (förlåt spelare) men det gick väldigt bra. Kvartsfinalen vanns med 5-4 mot Spånga och sedan var det Arbrå (som de även brukar möta i serien hemma) som stod för motståndet i semifinalen. Det blev en hård match med mycket vilja och irritation. Vi hade Arbråklacken bredvid oss, vilka hela tiden klagade på domarna. tyckte att det var Forsbackadomare, vilket det inte alls var... :P Men Forsbacka gick segrande ur striden, med
9-5, och det var sedan dags för final kl 19 i Bombardier arena. Första åkte jag och A och åt lite pizza, för att orka heja på ordentligt ;) Till finalen hade även Sofia, Johanna och några till tagit sig, så då fick man chansen att prata lite mer mer dom, trevligt :) Finalen förlorades dock av Forsbacka, med ett ynka mål (7-8). Men de fick i alla fall med sig en medalj hem, så nu har Lotten en medalj mer än mig, hur jag nu någonsin ska kunna komma ikapp...
Match mot Ludvika.
B-final mot Uppsala.
Pris/sekretariatbordet, och prisutdelning nedan.
Foton: A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback