Svimma?

Oj vilken energikick jag fick av att träna på morgonen :) Det var jäkligt motigt att gå upp i morse kl 5 och själva träningen var förjävligt jobbig, vilket jag tänkte skriva om... Men så fort jag kom ut från Friskis lyste solen mig rakt i ögonen och himlen var klarblå. Så lite musik på det gjorde ju inte saken sämre. Ikväll blir det att träffa Amanda för lite mat och snack och sen vidare hem till min finaste.
 
Men nu till det jag tänkte skriva om egentligen. Spinningen i morse var förjävligt jobbig, vilket jag skrev där uppe. Men det är inte bara det att det är jobbigt, utan jag blev rejält svimfärdig. Känns som att "stannar jag inte nu" eller "kyler jag inte ner mig nu" så kommer jag att svimma. Trodde ett tag att jag skulle behöva spy också, men det slapp jag som tur var. Idag har jag lite förståelse till att jag var svimfärdig, har haft flera näter i rad nu med lite för lite sömn, jag har liksom inte kommit ikapp igen. Sen har jag varit förkyld och inte tränat på ett tag. Men det jag tycker är lite konstigt, och det jag har börjat fundera på, är varför jag allt för ofta känner mig svimfärdig när det börjar bli för jobbigt, även om jag har ätit bra, sovit bra, är frisk och har druckit tillräckligt med vatten. Jag har inget minne av att jag kände såhär förut (för några år sedan, då jag i och för sig var bättre tränad), och aldrig någonsin innan jag svimmade första gången. Ibland när det blir såhär på träningar känner jag även att hörseln börjar försvinna, precis som den gjorde innan de gånger jag svimmat förut. Jag funderar om man efter att man har svimmat en gång har lättare att svimma igen. speciellt vid ansträngning. Första gången jag svimmade (då när jag var sjuk) fattade jag inte i och för sig inte vad det var som hände, förrän efteråt. Så det kan kanske vara så att jag har haft känslan förut, men inte märkt den, och att jag nu för tiden känner att det är på gång. Har även funderingarna om att jag tar ut mig för mycket... Men jag vill ju kunna köra på tills jag känner att jag inte orkar mer, nu måste jag sluta/lugna ner mig för att jag blir svimfärdig... :S
 
Vad tror folk? Någon som har en idé på vad felet kan vara?

Kommentarer
Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥ säger:

Sök för det om det händer ofta så får du ju veta vad som kan vara fel, om nåt är fel :) Kan vara järnbrist, har en tjej i laget som svimmar ofta och de kom fram till att hon har sjukt låga järndepåer så hon tankas full med järn nu ;)

2013-04-17 | 16:13:36
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se
A säger:

Kan bero på dålig kost rent allmänt. Du borde äta mer gröt och ägg, blodpudding, oliver, vitlök och dricka mer kaffe. Jag tror även att tillskott av Zink och magneaium samt proteinpulver hjälper... ;-)

Kan vara järn också, men ät inga järntabletter utan att kolla upp det, överdos av järn är inte heller bra.

2013-04-18 | 08:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback