Midsommardagen 2013

Dagen efter midsommar åkte vi till Strängnäs. Fick verkligen för mig att jag hade varit där förut, för det lät så bekant, men jag kände inte igen mig alls. Så jag skrev till pappa och frågade och vi hade ju stannat där förut och ätit frukost, när vi har varit påväg på campingsemester.. Och när vi sedan åkte tillbaka till stugan, över den andra bron, så kände jag igen mig. Nåväl, nog om det. Strängnäs var en väldigt mysig liten stad. Fin hamn med båtar, gulliga små hus och ett område med jättefina/roliga/speciella hus som en viss A har varit med och gjort. Stolt flickvän (och snart sambo, hihi) är jag! Det var rätt många hus i det där området, men inget hus var det andra likt. Det var liggande och/eller stående panel, det var puts, det var härliga terasser och mysiga balkonger, sneda tak, runda, stora eller vanliga fönster. Ett sånt projekt skulle jag vilja vara med på, där ingenting är något annat likt.
 
 
 
Förutom att titta på hus i Strängnäs testade vi den omtalade glassen dom hade där, och jäklar va gott det var! Min glass bestod av en "våffelskål" med en kula kolaglass och en stor klick mjukglass. Glassen var sedan garnerad med center, kex samt kolasås. Behöver jag säga att det var mycket, och att jag inte orkade äta upp hela.. På vägen tillbaka stannade vi och kikade in hur A's bror bodde också, fin lägenhet med stor, härlig inglasad balkong.
 
Torg med små fina hus vid hamnen, och en kvarn i bakgrunden.
Gulliga änder.
Min och A's glass. Jag hade kola-variant och han tog choklad. Mums, men oj vad mycket det var!

Kommentarer
Fru Cissi säger:

Mysigt och vilka läckra hus, förstår att du är stolt

2013-07-18 | 17:38:31
Bloggadress: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback