Resumé

Det här med att uppdatera bloggen med jämna mellanrum går inte särskilt bra för mig. Men jag tänkte bara berätta lite vad som hänt sen senast (midsommar, det var ungefär en månad sen ja...). Helgen efter midsommar var jag hem till Sandviken på dop för Sarahs lilla dotter Julia. Var jättefint ordnat och Julia var så snäll så. Och som vanligt i kyrkan går det inte att hålla sig borta från en tår när musiken spelas, nu var det visserligen för att det var så fint och så blev jag lite påverkad av Sarah som stod där framme och snyftade lite :) Efter dopet blev det fika med alla släktingar och vänner till dem, och till slut paketöppning. Dagen avslutades sedan med att jag och Amanda var till Napoleon med Sarah och Julia, mysig dag :)
 
Hanna, jag, Sarah & Julia, Carro (gudmor) och Amanda :)
 
Hann även med att träffa Ringo för lite prat och en glass, när jag var hemma i Viken. Veckan efter var det jobb som gällde igen, men jag hann även med att ta min vaccinationsspruta för TBE (jag med min fästingfobi...), så nu är jag skyddad i 3 år framöver.
 
På torsdag kväll kom även kusin Madde med familj hem till A och hälsade på oss. Var riktigt kul att vi kunde få ihop det nu när de ändå var nere i Stockholm :) Fick dock ett jobbigt besked samma kväll om en olycka, men det är skönt att det gick relativt bra i alla fall, usch vad orolig jag blev!
 
Förra veckan var det dags för min första semestervecka (jobbade dock på måndagen). Tisdagen tillbringade vi med att packa ihop våra grejer inför Italienresan som väntade. Jag och A var i Venedig onsdag-söndag med en tripp till Verona på fredagen. Var en helt underbar resa, men den tänkte jag berätta om i ett eget inlägg :) Var ledig i måndags för att vi kom hem så sent på söndagen (landade kl 00.00). Har sedan jobbat tisdag-idag och förberett oss för nästa semesterplan. Oj vad omotiverad man har varit på att jobba 4 dagar när man vet att man snart ska ha semester igen. Har dock jobbat med ett helt nytt program och det har gått ganska bra ändå :)
 
Och idag hände något märkligt som jag måste berätta om. Skulle göra äggröra i morse till frukost. Började med att knäcka ett ägg i stekpannan. Ut kom två gulor, vilket jag aldrig tror att jag varit med om. Men sen kome det som var ännu mer märkligt - de tre nästföljande äggen hade också TVÅ äggulor i sig. Så av 4 ägg fick vi 8 äggulor, riktigt märkligt tyckte jag...
 
Såhär såg äggen ut, alla fyra... (bild tagen från sökning på google)
 
Trevlig helg på er! :)

Kommentarer
Mli - Nybliven mamma till Elton ♥ säger:

Ja, majs är ju himla gott :) Det skulle man ha testat :) Tack och kram!

2013-07-19 | 15:16:56
Bloggadress: http://idamli.blogg.se
Mandy - Mamma,änglamamma & gravid. säger:

River tröja kommer från lindex :)

2013-08-19 | 09:49:00
Bloggadress: http://mandyyss.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback