Midsommarafton 2013

Bättre sent än aldrig, men jag tänkte visa er lite bilder från midsommarhelgen (eller det blir bara midsommarafton i det här inlägget). Helgen spenderades i en stuga ute vid Mälaren med finaste A, hans mamma och hennes karl (även A´s bror var med på midsommarlunchen). På fredagen var vi framme strax innan lunch, packade in våra saker i stugorna innan det var dags för en sill- och potatislunch. Alla som känner mig vet att jag inte riktigt har varit särskilt förtjust i sill, senaste åren har jag endast tvingat mig själv att ta en bit varje jul. På midsommarafton blev det hela 4 bitar sill, skulle smaka en av varje sort. Det var faktiskt helt okej, de som låg i goda såser. A's favorit, vanlig inlagd sill, tyckte jag dock inte var särskilt god. Blev färskpoatits och gott hårdbröd till, samt hemmagjorda köttbullar och prinskorv. Och jag får ju inte glömma bubblet med jordgubbar till också - det var lyx! :)
 
Sill, gräddfil och gräslök.
Lyx!
 
Efter lunchen åkte vi iväg för midsommarfirande en bit därifrån, klämde ihop oss 4 stycken i caben från -73. Jäklift häftig bil, så mycket blickar fick vi efter oss ;) Körde den förra gången vi var där ute, och det var inte som att köra vilken bil som helst. Dels för att det var en cab, vilket jag aldrig kört förut, dels för att den var gammal, men gamla reglage och såklart passande gammal musik till :) Vid midsommarstången blev det fika, fotografering och så kollade vi lite på de som dansade och hade tävlingar. Var ett mysigt ställe med massor av folk. På eftermiddagen sen gick jag och A och la oss och sov/vilade ett tag efterosm vi inte sovit särskilt mycket på två nätter. Var jäkligt skönt att slumra till en stund och sen vakna och ligga och titta på min finaste som fortfarande sov :) Kvällen bjöd på grillad torsk, mera bubbel/vin och kortspelande. Trevlig midsommarafton var det!
 
Massor av fika...
A smygfotar...
Midsommarstången med lekande barn och picnickfiltar.
Mercedes. Bilen vi åkte i ;)
...och som jag körde i maj när vi var där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback