Student 2013

I fredgas var det dags för kusin Lisen att ta studenten, så efter jobbet på fredagen åkte jag hem till Sandviken. Tåget blev en halvtimme sent ungefär, och den stackars mannen som satt bredvid mig på tåget missade sitt anslutningståg och fick vänta 2 h och 10 min på nästa. Och ingen ersättning heller (Sarah, nu vill du kommentera något va? ;) ). Men väl i Sandviken kom Jessica och hämtade mig för att vi skulle äta/snacka nån stans. Blev mat på La Balsa (tror jag det hette) mitt emot torget. Var jäkligt gott och prata en del hann vi med också :)
 
På fredagen var det dags att åka upp på stan till 11, köpa blomma och invänta marschen till Stadsparken. Alla klasser gick förbi i en väldans fart och jag tyckte det verkade vara väldigt några klasser, jämfört med när jag själv tog studenten. Men efter klassernas avslut var det dags att ta emot Lisen nedanför kullen. Hon fick massvis av gosedjur och blommor, fick ställa upp på tonvis med bilder innan det var dags att åka flak. Tacka vet jag Sandvikens studentfirande med stundentkläder/mössor på på flaket och där alkoholen dricks upp istället för att sprutas ut på varandra som i Stockholm. Senare på eftermiddagen blev det firande av Lisen hemma hos dom, paket, god mat, fika och tårta. Var en trevlig kväll med enormt mycket folk :) Hoppas du hade en superdag (och även kväll) Lisen! :)
 
Lisens klass, med lite problem att skjuta ut konfettin ;)
Glada firande studenter!
Grattis kära kusin! :)
Blomsterarrangemanget från oss.
God italiensk mat :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback