En sjuk adventshelg - Söndag

När söndagen väl kom var man inte direkt jätteutvilad efter natten (där N haft det jobbigt), och fortfarande sjuk. Vi började i alla fall första advent med ett tänt ljus, tomtegröt och äggröra till frukost. Sen gjorde vi oss iordning och promenerade iväg mot Tyresö Slott och området Lilla Tyresö där julmarknaden hölls. Eftersom att det var 4 grader varmt ute och ingen snö på marken så var det väl inte världens julstämning, men det var mysigt i alla fall. Kände dock att jag ville pimpa bilden lite...
 
 
Vi gick runt ett varv och tittade lite innan vi köpte något. Gick även in i barnens julverkstad, men vi kom inte längre än innanför dörren förrän N backade och ville gå ut igen. Inte ens när de lockade med att han skulle få ett litet paket ville han gå in, det var tydligen läskigt där inne sa han sen. Ett annat ställe vi var in på och kunde stanna en stund var vandrarhemmets fik. Där fick jag min första skinkmacka för säsongen och guuud va gott det var :D Även glögg med mandel i - mums! Väl ute på marknaden igen köpte vi lite senap, till oss själva och för att ge bort, lite julpynt och några till grejer att ge bort i julklapp. Blev faktiskt inte en endast tomte köpt för mig det här året :O men då hör kanske till saken att jag tyckte att det var lite sämre marknad det här året...
 
 
När vi kom hem så var det dags för det inplanerade pepparkaksbaket. Men det väntar jag med att berätta om, för det finns minst sagt MYCKET att berätta om det ^^
 
N mådde inte bra under dagen och ville heller inte vara med och baka. Han satt i soffan och tittade på Flygplan istället. Lite då och då gnällde han till och var väldigt ledsen, även om man satt där med honom och kramades, pratade och försökte busa. Vi frågade vad som var fel och om han hade ont nån stans, för på lördagen hade han sagt att han haft lite ont i magen... Men nu hade han inte ont nån stans, men vi fick inte heller någon förklaring - det kan man ju förstå att det är svårt att få av en treåring också. När det var några minuter kvar till hans mamma skulle komma och hämta honom fick vi reda på vad det var som var fel. Han hade troligtvis mått illa och spydde därför... Vi tog av honom alla kläder och jag stoppade in honom i duschen samtidigt som A torkade upp/undan allting. En del kom dock på julgransmattan, vilken inte går att tvätta, så den slängde jag faktiskt sen. N blev snabbt väldigt pigg och glad och hade sedan varit glad hela kvällen hos hans mamma. Skönt! Var så synd om honom stackarn.... <3
 
A skjutsade sedan hem N och hans mamma till dem och jag satt hemma och kände att jag började få ont i magen jag med. Jag brukar omedvetet kunna inbilla mig att jag också mår dåligt när någon annan spyr och jag är lika livrädd för det varje gång. Nu kändes det verkligen inte som att jag inbillade mig utan att det var något på gång.. Jag testade dock att ignorera känslan så gott det gick och tog bussen in till centrum (såhär i efterhand kanske det inte låter så smart, jag vet) och började vår veckohandling. Valde ut lite julblommor och hann inte så långt innan A kom dit och gjorde mig sällskap. Jag var fortfarande sjuk och förkyld och därmed väldigt virrig inne på Coop, men vi kom ju ut till slut ändå.
 
Såhär fint och mysigt hade de gjort inne i centrum utanför Coop - jag var ju tvungen att fota ;)
 
Väl hemma blev det sedan en riktigt julig myskväll med julmiddag (bestående av kalvsylta, köttbullar, potatis, rödbetssallad, julknäcke med ost och julmust) och ett flertal avsnitt av Sunes Jul - kommer knappt ihåg att jag sett det nån gång :) Sen passade jag på att ställa upp alla tomtar och allt annat julpynt som var kvar, så nu är det färdigpyntat här hos oss. Myys :) och ja, jag mådde bättre sen efter vi ätit - tack och lov!
 

Kommentarer
null säger:

Mysigt med julmarknad.
Får se om jag lyckas hinna med en i år :)

2014-12-03 | 17:34:46
Bloggadress: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback