Sushi och skidor

Så, då var man tillbaka på jobbet igen då. I lördags åkte jag och älskling in till stan. Vi gick in på varenda gymbutik på Sveavägen (det fanns några stycken), var in på Kristallkronan där också, och oj vilken mysig butik det var! Och det bästa/värsta var ju att det inte var särskilt dyrt heller (okej, kristallkronorna kanske var det, men inte allt annat smått och gott som fanns där inne). Helt plötsligt hade vi köpt två serverings/matbrickor, en servetthållare, ett kuddfodral och ett trähjärta som säger "Välkommen till vårt hem". Detta gick på ca 270 kronor - billigt! Ska nog tillbaka och köpa ett till kuddfodral :) Vi köpte bara ett först, för vi visste inte hur de skulle passa på kuddarna när det inte var "rätt" mått, men det blev bra. Efter lite tittande/provande av kläder gick vi och åt lunch i form av sushi. Och det var till och med jag som föreslog det :O Har tänkt länge att jag ska ge sushi ett ordentligt försök på en ordentlig sushirestaurang, och i lördags kände jag mig redo för det. Vi tog en bricka med massor av olika sorters sushi, vilket var bra, för då fick jag lära mig vad jag tyckte om och inte tyckte om. Bäst var rullarna, och allt vegetariskt såklart, annars så var faktiskt kräftan och bläckfisken de godaste. Utöver det så var det en massa fisk som smakade sisådär och en bit bläckfiskmage som vi inte smakade på. Men summa sumarum - det är helt okej med sushi ändå.
 
 
Efter lunchen gick vi till Alewalds för att kolla skidor till mig. Jag var ganska inställd på vad jag ville ha för några, och turligt nog så hittade vi ett par såna som passade mig i både längd och spann. Det tog ett bra tag innan jag fick hjälp, men när jag väl fick den så var den jättebra. Det märks att de kan det de jobbar/pratar om där. Och tack älskling för att du hade tålamodet att vänta på mig<3 Det känns skönt med nya skidor efter en sisådär 14 år nu - hoppas bara att jag hinner prova dem innan öppet spår! Även A fick med sig något därifrån, ett par kängor som han har varit på jakt efter ett tag nu och fick prova redan igår.
 
 
 
 
...för igår morse gick vi upp klockan sju, gick och slängde in tvätten i tvättstugan och gick sedan iväg på en promenad tills maskinerna var klara. Då bytte vi ut dem och gick in och åt frukost. På morgonen då var det uppehåll och hyfsat fint ute, men sen kom regnet och det snöblandade regnet som sedan skulle hålla på typ hela dagen. Såå deprimerande, och jag som hade tänkt åka skidor. Jag deppade istället ihop totalt men bestämde mig sedan i siste stund att följa med A till gymmet, så att jag fått nån träning gjord. Sagt och gjort, efter det var jag på mycket bättre humör. Kommer nog börja gymma på samma ställe som A efter Öppet Spår, lutar i alla fall åt det, hoppas bara att vi kommer kunna gymma samtidigt en stor del av gångerna :) Får se nu om det blir någon skidåkning imorgon, om det finns snö så det räcker, annars blir det kanske mitt första gruppass på nya gymmet imorgon...
 
PS. Träningsvärken blir värre och värre...
 

Kommentarer
Lisen säger:

Ja jäkligt spännande med flytt och det kommer bli så skönt med mer förvaring och ett sovrum!! Detta är en tvåa på bottenvåningen och med en uteplats, huset är relativt nybyggt också så det kommer inte bli något nerbyte så. Dessutom är hyran ungefär densamma som vi har nu i ettan, dock är den nya ingen studentlägenhet men vi kände ändå att det är värt det :) Flytten går första april och jag längtar redan :)
Kram

2014-02-03 | 19:06:25
Bloggadress: http://liiseen.webblogg.se
Cissi säger:

Låter som en bra helg!

Det känns helt ok att träffa Simons mamma, och har gjort det nästa hela tiden. Vi har heller aldrig haft de där dusterna "du är inte min mamma" eller liknande mellan Simon och mig.. Mycket har nog att han bor i en annan stad så det blir sällan vardag här uppe hos oss, med tjat om läxor, sovtider osv utan hos oss är det mest lov/fest.. Vilket givetvis har för och nackdeler.. I och med att han är så pass stor, och var redan 6 år när jag kom in i hans liv så har jag inte heller nån direkt modersroll för honom utan mer som en vuxen som finns där om det är något.. Är svårt att förklara... Kontakten med hans mamma är helt ok, oftast så sker ju min kontakt med Simon mellan mig och Simon och mamman träffar jag kanske 1 ggr per år, ibland inte ens det... Marcus har ju givetvis mer kontakt med henne! Men även det skulle säkert se annorlunda ut om de bodde närmare - idags läget är det 30 mil mellan oss.. Hoppas det gav lite svar ;) om det är något annat eller något mer specifikt du undrar är det bara att fråga på ;)

2014-02-04 | 11:03:13
Bloggadress: http://nastanperfekt.blogg.se
Katarina säger:

Hur fungerar det mellan dig och N's mamma?

2014-02-06 | 14:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback