Uppladdning och nedslitning

Känns som att jag sliter på min kropp just nu. De 1,6 milen i tisdags kändes väldigt mycket igår på träningen i form av ont i axlarna och slut i låren. Och jag ska åka NIO mil... Iofs kommer jag inte ha 1,6 mil i kroppen sen två dagar innan, men ändå. Hoppas jag kan gå dagarna efter säger jag bara. I alla fall så känns det (ändå) bättre och bättre för varje gång jag åker skidor nu, och va roligt det är! Även om det är jobbigt under tiden så är det bara roligt, jag tror nästan att skidor är min grej ;) haha. Igår fick vi bl.a träna på stakning i uppförsbacke. En del stakar ju sig genom hela vasaloppet, men jag skulle inte ens få för mig att staka upp för en backe ;) det är så sjukt jobbigt, och jag är alldeles för svag för det. Har alltid åkt mest diagonalt och (kanske därför) varit stark i benen, så det behärskar jag bra tycker jag (och får jag höra), men stakningen är verkligen inte min grej. Borde nog träna bra mycket mer på det egentligen... :P
 
 
Till helgen blir det i alla fall titta på och troligtvis köpa nya skidor också, mina förtjänar inte längre att vara finskidor, utan de får nog bli mina Stockholmsskidor (tycker att det är så kul att det verkligen är ett vedertaget uttryck). Om det blir nya pjäxor får vi se, de skulle ju faktiskt behöva bytas ut de med efter alla år! Så hittar jag något bra paketpris så blir det pjäxor också, annars får det nog vara just nu. Tänker i alla fall åka Öppet Spår i mina gamla, för att minimera risken för skavsår.
 
Trevlig snöig fredag på er, nu ska jag börja jobba!

Kommentarer
Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥ säger:

Haha du är ju galen du ;)

Svar: Äh vadå ;) Eller att jag ställer upp att åka Öppet Spår? Jo kanske... ;)
Helbraflinga

2014-01-31 | 12:47:08
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se
Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥ säger:

Haha ja exakt det jag menade :D 9 mil är ju sinnessjukt ;)

Svar: Liiite långt är det, har aldrig åkt en tredjedel av sträckan på en gång så... ;)
Helbraflinga

2014-01-31 | 13:21:47
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se
Lisen säger:

Jäklar vad du kör!
Jadu, tröjan är jättemysig men grymt varm också :)

2014-02-01 | 18:01:00
Bloggadress: http://liiseen.webblogg.se
C by Caroline ❤ säger:

Oj sjukt starkt av dig att prova på Vasaloppet! Lycka till! :)

2014-02-01 | 23:07:23
Bloggadress: http://cbycaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback