24 år!

Ja då var man bara ett år ifrån halvvägs till 50 som jag fick höra av min kusin när han grattade mig i söndags ;) Firandet av mig har varit utspritt, men ack så trevligt. I onsdags fick jag present av Andreas och Neo, en riktigt snygg handväska och ett supergulligt kort som Neo skrivit under på :) Fick presenten redan på onsdagen för att Neo skulle kunna vara med och ge det. 
 
Handväskan från Tiger of Sweden
 
Kortet från A och N :)
 
På torsdag kväll var det dags för en "liten surprise" med älskling. Vi halv sex satte vi oss på en uteservering och tog ett glas vin/sangria i väntan på att klockan skulle bli halv sju. Efter att vi sen gått in på några vägar i Gamla Stan, där jag aldrig gått förut, kom vi fram till den supermysiga restaurangen Le Rouge, där vi skulle äta middag. A hade tänkt att vi skulle testa på lite fransk mat såhär i förväg - tack så mycket älskling, det var jättegott och mysigt :) Blev en supergod och inte alls för mastig trerätters middag, bestående av detta:
 
Bröd ur påse, champagne och rödvin - som tillbehör
 
Förrätt: Dumplings med krabba, kokos och lime
 
Huvudrätt: Kryddstekt lammkarré med rökt tomat, mergueze och citronkroketter 
 
Efterrätt: Mangosallad med kokosmaränger, müsli och sorbet
 
På lördagen sen, kom familjen ner. Vi grillade korv till lunch och sen fixade jag klar tårtan. Hade förberett dumlefluff och hallonmousse dagen innan men inte hunnit få allting färdigt innan de kom. Receptet till tårtan hittade jag hos en av mina favoritbloggerskor - nämligen Cissi (nastanperfekt). Tack för ett superbra recept :) Till tårtan fick jag även lite presenter vilka innehöll presentkort på jc, Rörstrandskålar, olje- och vinägerflaskor från Le Creuset (matchar vår gjutjärnsgryta) och pengar. Tack så mycket för allt :) efter vi fikat tårtan, som alla tyckte var god (yes, jag lyckades) började vi göra iordning chilin som skulle stå i några timmar. Medan chilin stod och puttrade på spisen var vi ute och kastade frisbee - och jäklar va svårt det är! A har ju såna där "riktiga" frisbees, som man spelar frisbeegolf med. Men kul var det i alla fall :) På kvällen blev det som sagt Chili till middag och sen glass med jordgubbar till efterrätt. Sen var man ju proppmätt, som vanligt på kalas... ^^
 
Födelsedags"barnet" skulle hugga in först tyckte alla, så here I go!
 
På söndagen åkte vi in till stan, Lotten ville ju så gärna shoppa ;) haha. Blev en dag i butiker och en sväng ner på Smaka På Stockholm i Kungsan. Trevligt, men jag fick så sjukt ont i fötterna! Var iofs första dagen för året med mina klackskor, kanske borde ha börjat med någon timmes användande istället för en hel dag.

Kommentarer
Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥ säger:

Fasen vilken snygg tårta!! :D Var det svårt?

Svar: Tacktack :D Nej det var inte alls särskilt svårt faktiskt, kräver dock lite framförhållning då en del fyllningar ska stå i kylen i minst 6 timmar och sen en timme till :)
Helbraflinga

2014-06-11 | 22:04:39
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se
Sarah - Mamma till Julia säger:

Kan du inte skicka receptet till mig? Vore kul att testa nåt annat till födelsedagen för en gångs skull...;)

Svar: Jo det var lite så jag kände också, kul att testa göra en tårta som mamma aldrig gjort, och bjuda på :)
Helbraflinga

2014-06-12 | 07:06:25
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback