Medeltidsdagarna

Förra helgen hände det något i Tyresö, det kanske det gör oftare, men det här var i alla fall någonting jag hade koll på att skulle hända. Vi hade bjudit ut Klara med familj till oss på lördagen för att gå på Medeltidsdagarna vid Tyresö Slott :) Vi började med en picknick i solen och sen fick 2-åringarna rida på ponnyn som fanns där. Det tyckte dom var jättespännande! Efter det blev det en sovtur för de båda små medan vi tog en promenad runt slottet för att sedan ta plats vid Tornerspelet. Nora vaknade innan det började, medan Neo sov en stund in i spelet. Riddarna red och skulle träffa både andra riddare men även fånga upp ringar på lansen och slå sönder meloner med olika vapen/redskap. Var rätt kul att se det där, och framförallt var det väldigt varmt - jag brände mig såklar på axlarna och i pannan... Efter Tornerspelet gick vi hem till oss och åt glass för att senare äta grillat till middag. Var en riktigt lyckad dag tycker jag :)
 
 
 

Kommentarer
Me & My 6 Baby Dolls säger:

Vah åhh, du kunde lätt kunnat komma och hälsa :) Jag blir bara glad! :D

2014-06-03 | 21:45:14
Bloggadress: http://mybabydolls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback