SM-guld!! :D

Den här helgen har varit en väldigt lugn och skön helg. I fredags efter jobbet åkte älskling och jag in till stan för att äta middag. Blev trerätters på Texas Longhorn. Nachos med dipp till förrätt, chicken fajita till huvudrätt och sen deras gudomliga chocolate brownie med valnötter och vaniljglass till efterrätt :) Det var jäkligt gott, men jag blev så mätt så jag nästan mådde illa även igår... Igår blev det inte särskilt mycket gjort här hemma, en del fixande/städande/tvättande hemma och sen en del datorspelade. Sen gomat i form av Tacopaj på kvällen när man fått tillbaka aptiten igen ;) haha.
 
Instagrambild från Texas Longhorn
 
Idag har det varit en lugn förmiddag, älskling klev upp 6.30 för att kolla på F1. Jag fick ligga kvar och sova tills jag vaknade, vilket blev en timme senare. Då kände jag mig verkligen utvilad (konstigt hur det har blivit, känner sig utvilad kl 7.30 en söndag morgon^^) och gick jag ner och fixade frukost till oss framför F1:n som fortfarande höll på. F1 har faktiskt blivit lite småintressant.. :P vi hade tänkt åka iväg och gymma idag, men det blev en promenad istället då A inte kände sig helt hundra. Var en riktigt härlig promenad ute i solen, trots att det blåste en del :) efter det blev det hem för en snabblunch och sen åkte jag in mot stan och vidare till Solna där jag träffade upp Amanda för bandyfinalen. Så idag fick jag alltså se Friends Arena för första gången från insidan. Det var Sandviken som mötte Västerås och jag låter bilderna tala nästan för sig själva:
 
 
Spelarna åker in på isen och därefter sjungs nationalsången. Fint att det står SAIK Bandy runt hela läktaren ;)
 
Sandviken tar ledningen med 1-0 och 2-0 innan Västerås får in sitt första mål. Västeråsklacken jublar.
 
 
Drygt 20 000 personer får se Sandviken gå till pausvila med 2-1 efter svajigt spel på slutet.
 
Pigge är med och hoppar och hejar fram Sandviken...
 
 
...till ett nytt SM-guld, där veteranen och legenden Magnus Muhrén får göra sitt 700:e mål i sin sista match! 
 
 
Guldvinnarna (som vann med 5-4) firas med fina fyrverkerier inomhus.
Grattis SANDVIKEN! :D
 
PS. Jag och Amanda borde alltid vara där när SAIK spelar final, det är då dom vinner ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback