Solig helg i Sandviken!

Ja helgen har alltså tillbringats i Sandviken för min del. Åkte upp med tåget i fredags och hade bokat det enda direkttåget som går. Trots det fick jag inte åka tåg längre än till Gävle, det var ju såklart något problem på nån ledning tyckte jag att de sa. Menmen, ersättningsbuss fanns och jag kom fram till Sandviken bara 2 minuter efter tåget skulle ha varit där, så det var väl helt okej ändå. Väl hemma bjöds jag på Tacopaj och sen blev det umgänge med familjen under kvällen :)
 
På lördagen blev det först sovmorgon (inte om du frågar mina systrar dock), frukost och lite umgänge hemma igen innan jag var upp med Ringo på stan och käkade lunch och pratade en hel del. Roligt att träffas igen och det var väldigt skönt att sitta ute i solen i t-shirt utan att frysa! :) Kl tre begav jag mig hem mot Sarah, gick igenom min gamla skolgård på vägen - väldigt länge sen man gick där! Hos Sarah (med familj) vaknades det Almondytårta med glass (dom är ju farligt goda de där tårtorna) och en massa snack. Riktigt kul att ses igen och se hur lilltjejen har växt :)
 
Sarah och Julia :) ..och den fina Mimmi-lådan Julia fick av mig och Amanda i doppresent, hihi :)
 
Det var inte färdigt med besök där, efter jag varit hos Sarah gick jag till mormor o morfar, lånade duschen och bytte om innan mina kusinerns mammas kalas. Hann sitta och prata lite också innan vi gick iväg :) På kalaset blev det god mat och fika samt en massa pratande med ännu mer folk (släkt och släktens släkt) man inte sett på länge. Var ungefär såhär jag hade tänkte mig att min helg skulle bli - träffa så många av de jag ville träffa som möjligt ;) Kvällen var slut vid elva, så proppmätta och trötta åkte vi hemåt.
 
På söndagen vaknade jag i ett tomt hus, pappa jobbade och mamma, Linnea och Lotten hade åkt iväg till Falun på handbollens dag. Jag tog det lugnt på förmiddagen och gick upp på stan (med min tunga packning) för att äta lunch med Jessica. Det är helt sjukt att det inte är någonting, förutom pizzeriorna, som har öppet på söndagar, då när man har tid menar jag :) Det blev en kycklingsallad på Viking, den var riktigt god faktiskt! Blev en massa snack där med och sen gick vi och satte oss på resecentrum i solen i väntan på min buss. Trevligt att träffas igen, lite längre stund än efter bandyfinalen också :)
 
Var bara tvungen att knäppa en vårbild när jag såg massor av blommor efter vägen :)
 
På bussresan till Gävle hann jag bli lite nervös över att jag inte skulle hinna med tåget... Det tog sån jäkla tid när folk skulle kliva på bussen (berodde kanske på att man numera kan betala med kontantkortet i bussen, så alla skulle stå där och knappa in en massa) så när jag väl stod på perrongen i Gävle var det 2 minuter till tåget skulle avgå. Men jag hann, och sen fortsatte resan hem mot Stockholm och min fina sambo, med son :)
 

Kommentarer
Cissi säger:

Låter som du haft en riktigt skön helg!

Tack ;) Emma har tagit det jättebra, kommer ett inlägg senare i veckan. Hon längtar verkligen ;)

2014-04-02 | 15:02:41
Bloggadress: http://Http://nastanperfekt.blogg.se
Cissi säger:

Sv. Med Emma mådde jag knappt illa alls, bara lite av matos eller om jag blev riktigt hungrig, men inte på långa vägar som med Alice och verkligen inte som nu... Får trösta mig med att om man mår riktigt illa så har bebis ofta det väldigt bra, även om det är en väldigt klen tröst!

2014-04-03 | 17:55:48
Bloggadress: http://Http://nastanperfekt.blogg.se
Cissi säger:

I mitt fall har jag väldigt mycket hcg hormon, det hormon som gör graviditetstest positivt, och tydligen ska det vara ett bra hormon för att graviditeten ska gå bra också... Nackdelen är att man kan må illa :/
Varför jag får så stora påslag av hcg vet jag inte, när Alice låg i magen kollade de så att det inte var fler som gömde sig där inne ;)

2014-04-09 | 12:28:42
Bloggadress: http://Http://nastanperfekt.blogg.se
Lisen säger:

Så typiskt att jag inte var hemma då...
Kommer du till Sandviken nåt i Påsk? :)
Kram

2014-04-10 | 19:25:29
Bloggadress: http://liiseen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback