Avokadomousse med hallon

Något som kanske en del av er redan sett på min Instagram, var att jag testade göra avokadomousse till efterrätt för några dagar sen. Vi hade massor av avokados i kylskåpet som det började bli dags att äta upp. Jag hade läst en del om att man kunde göra dessert på avokado, och inte bara använda den som mousse/guacamole till mat och så, så det var jag tvungen att testa. För mig och sambon tog jag:

 

2 avokado (kylskåpskalla)
1 dl kvarg
1 tsk vaniljsocker
2 msk (flytande) honung
saften från ½ citron

 

Jag mixade ihop allting till en mousse, klickade upp det i fina glas och öste på en massa hallon (ca 80 gr vardera). På mina hallon strödde jag även över lite hackad mandel.

 

 

Resultatet då? Jo det var verkligen supergott, och/men väldigt mättande, och smakade inte särskilt mycket avokado faktiskt. Tror att citronen gjorde att det hela fick en väldigt bra smak (även om avokadosmak såklart är väldigt gott det med). Det var tur att avokadon hade legat i kylskåpet, var nästan så att man skulle vilja haft moussen ännu kallare... Man kanske kan lägga in dom ifrysen en stund innan man ska ha dom?

 

Det här är i alla fall mitt tips för dagen, perfekt att äta som efterrätt, mellanmål eller varför inte frukost :)


Kommentarer
Mamma Mindy säger:

Mums vad gott med hallon..Åt upp de sista hallonen i går o glömde köpa nya i dag..Ha en fin dag..kram kram

2014-10-07 | 11:30:45
Bloggadress: http://blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback