Jullängtan & marknader

Vill ni inte veta av jul ännu, så borde ni inte läsa det här inlägget - så, nu har jag varnat er ;) Jag själv tror att jag blev lite påverkad av att gå in på ÖB förra veckan och se alla tomtar och allt julpynt de fått upp där inne. Just när jag var in där kände jag att "det är väl ändå lite för tidigt", men sen bara dagen efter kände jag verkligen en längtan efter julen och började tänka på julmarknaderna jag vill gå på... :) Helst skulle jag vilja gå på alla julmarknader jag kan komma över, men i mån om tid (och beroende av vädret) så får vi se vilka det blir. Googlade runt och hittade en del information för både Tyresö och Stockholm och här är några av de jag hittade:
 
Skansens julmarknad - hittar ni här
Det här är den julmarknad jag känner att jag verkligen vill gå på i år! Jag har aldrig varit på Skansen vintertid över huvud taget, så en julmarknad (och kan man ens få hoppas på snö?) där skulle ju vara helt underbar tror jag. Ska bara försöka övertala sambon på det förslaget först... ;)
(bild lånad från miasla)
 
Gamla Stans (Stortorgets) julmarknad - hittar ni här 
Vet inte om jag faktiskt har varit på den någon gång. Tror att jag bara har gått förbi där inne på torget ett år när julmarknaden har pågått. Eftersom att den här marknaden ligger så pass nära jobbet, och pågår varje dag från 22 november till 23 december så känns det ju dumt att missa den. Den ska också vara väldigt traditionell, och det gillas ju starkt! :)
(bild lånad från Iwa)
 
Kungsträdgårdens julmarknad
Är kanske inte den bästa julmarknaden jag varit på, men jag har ändå varit där flera gånger. Någonting roligt hittar man ju alltid och sen är det ju så mysigt med skridskobanan som är upplyst och folk åker runt på :) Brukar även bli att man går hit efter att man varit och tittat på NK's julskyltning (som verkligen är ett måste).
(bild lånad från disa)
 
Julmarknad vid Tyresö Slott - hittar ni här
En liten mysig julmarknad som hålls ute i Lilla Tyresö, bredvid Tyresö Slott. Den här julmarknaden i Tyresö känns given, är ju gångpromenad dit och det känns bra att gynna de hemmavid :) Vi var på den förra året, jag Andreas och Neo, och det var väldigt mysigt! 
(bild lånad hos Lilla Tyresö)
 
 
Visst är det mysiga bilder? :) Och längtar ni till jul?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback