Lördagsplock

I lördags var jag och A och tränade på förmiddagen, gymmandet gick riktigt bra (förutom att jag hade ont på ena sidan av ryggen och var tvungen att hoppa över en övning) och som vanligt är det ju roligast att träna tillsammans :) När vi kommit hem blev det brunch och sen skulle vi göra oss färdiga för att åka in till stan och träffa A's mamma. Men istället började det helt plötsligt flimra framför A's ena öga. Det ville inte riktigt försvinna heller utan började istället bli värre. Senare övergick flimrandet i migrän, och det var väl tur i oturen att det "bara" var migrän. Vi satt och googlade på vad det kunde vara när det flimrade, och man fick ju upp det ena och det andra... Migränen kom sen ordentligt och A fick ligga i vårt mörklagda sovrum och vila/sova och tog till slut en tablett som hjälpte.
 
Det blev tyvärr alltså ingen fika på stan, men A piggnade på sig så pass bra att vi åkte in till stan till vårt bokade bord på Vassa Eggen kl 19. Det var verkligen ingenting vi behövde göra just idag, men A insisterade och sa att han mådde rätt bra - så vi åkte. Var jättetrevligt och de hade riktigt god mat som sist :) Den här gången tog jag "Meet of the week" till huvudrätt - vilket var Enbärskryddat hjortlägg med Trumpetsvampsrödvinssås och Tryffelaioli + potatisgratäng - hjorten var gudomlig! När det gällde efterrätten hade jag väldigt svårt att välja mellan två stycken, men det slutade med att jag tog Kardemumma, björnbär, rostad mandelglass, bakad äppelkräm - supergott det med! Så mysigt att få till en sån där kväll på restaurang bara han och jag, där vi kunde sitta och äta gott och prata om allt möjligt! <3
 
Istället för att bjuda på bilder på maten, som jag alltid gör, kommer här istället en bild jag tog när vi var på väg hem från restaurangen:
 
"Cyklar och mopeder får ej parkeras här" - nej just det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback