(miss?)lyckade Scones och höststädning

I söndags vaknade vi runt halv åtta. Jag gick då upp och började baka (verkligen inte varje dag det händer!). Hade fått för mig att jag skulle laga scones, dels för att det var så länge sen jag åt det, dels för att det kunde vara kul att bjuda på. Men såklart gick det inte riktigt som jag ville...
 
När jag trodde att sconesen var klara tog vi ut dom och lät de svalna lite, när jag sedan skulle dela på sconesen var de alldeles degiga i mitten, så jag fick stoppa in dom i ugnen igen. Då hade ju både ugenen och sconesen hunnit svalna lite. Efter 5-6 minuter trodde jag att NU är dom väl färdiga i alla fall. Fail - fortfarande degiga. Delade då alla på mitten och stoppade tillbaka dom i ugnen i ytterligare 5 minuter. Sen fick de lov att vara klara! Som tur var tyckte alla att dom var goda, även om jag näästan tror att dom sa så för att vara snälla... Kanske blev dom okej, för jag tyckte faktiskt att de var goda trots allt :) och lite lyxfrukost kändes det ju som att det var ändå, nybakt och allt ;)
 
Gofrukost!
 
Efter frukosten blev det direkt ut på höststädning med bostadsrättsföreningen medan familjen packade ihop alla grejer och åkte till Barkarby (det var ju en viss 13-åring som tjatat om det^^). Jag och A rensade en massa ogräs i gruset och mellan plattorna, och oj va fint det blev sen! Sen tror jag att jag är för ung också, jag tyckte nämligen att det var rätt kul att rensa ogräs... ;) haha. Beror väl på att man inte hunnit med att göra det så många gången än antar jag xD städningen avslutades med korvgrillning efter ett par timmar.
 
När vi städat åkte jag och A till Farsta Centrum och jag hittade äntligen (!) ett skärp, har varit i behov av det rätt länge nu... Annars blev det fika och där i kön på Waynes pratade jag lite med Martin Lidberg ;) han hade råkat lägga ifrån sig sina solglasögon vid kassapparaten, så jag påminde honom, varefter han tackade och sa något om att man alltid lyckas lägga ifrån sig dom nån stans och sen är de borta ^^ Såå, inte värsta konversationen alltså :P sen blev det ju såklart krångel bakom kassan när jag skulle beställa... men till slut fick jag min latte i alla fall!
 
Vid fyratiden hämtade vi N och sedan hem mot Tyresö igen. Jag blev avsläppt på gymmet för ett pass Step - och satan va roligt det är! Jag hade en sån endorfinkick efter passet att jag hade kunnat springa hem därifrån! Nu hade jag dock inga skor/kläder för det, och hade säkert inte orkat springa hela vägen heller, men ändå ;)

Kommentarer
Mamma Mindy säger:

Allt såg ritkgit gott ut :)

2014-09-30 | 16:02:51
Bloggadress: http://blondis81.blogg.se
Emelie Babunovic säger:

Mysigt med nybakat till frukost, dom blev nog goda ändå. Vi kommer också ha våran förenings städdag snart. Fasar redan för kylan, haha!

Ha en fin 1:a oktober!

2014-10-01 | 09:25:02
Bloggadress: http://undermyumbrella.se/
Mamma Mindy säger:

Ha en fin start på helgen söta blogg vän..kram kram

2014-10-03 | 09:46:15
Bloggadress: http://blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback