Gossip och varningslampa

Igår kväll var jag ut på Afterwork med Filip. Sandra skulle egentligen också ha varit med, men hon blev sjuk. Filip och jag gick till Gossip, där han hade bokat bord. Jag borde börja röra mig mer runt Nytorget, för det verkar finnas mycket bra restauranger däromkring! Gossip var i alla fall ett Bangladeshiskt ställe och påminde mycket om indisk mat, inte så konstigt kanske ;) Jag tog rätten "Shrimp och Mango Curry" som det förutom räkor och mango var kokos, kokosmjölk, morot, vitlök och selleri i. Till det tog jag ett Naanbröd med honung, mandel, russin och kokos. Servicen på stället var inte det bästa, och jag tyckte att de som jobbade där verkade väldigt stressade. Men de försökte väl få in så mycket folk som möjligt antar jag, en del stod utanför restaurangen och väntade på bord i 30 minuter. Eftersom att servicen var som den var och allt kändes rörigt hade jag inte så jättstora förhoppningar på maten, men oj va gott det var! Det var verkligen hur gott som helst! Alla smaker var underbara, för att inte tala om Naanbrödet - MUMS!! Så vi hade några trevliga timmar med mycket prat, som vanligt :) Nästa gång ska vi försöka få med oss både Sandra och även Christopher, som hade förhinder den här gången.
 
Idag var det meningen att vi snart skulle sätta oss i bilen och åka till Västerås för att titta på Irstablixten (min syster spelar, handboll) och även hälsa på svärfar. Men en varningslampa för motorn började lysa på bilen och man skulle då inte köra längre än nödvändigt med den. Det känns då dumt att åka iväg, så vi blir hemma och får aktivera oss ändå. Ute är det soligt och fint, så en promenad till centrum så Neo får leka i lekparken känns lockande. Kanske kan bli en fika ute i solen sen också, vem vet? :)
 

Kommentarer
MATILDA ROSQVIST säger:

trevligt med afterwork :)

Svar: Mycket trevligt :)
Helbraflinga

2015-04-13 | 09:57:35
Bloggadress: http://matildays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback