I min smak

Den här helgen har varit en helg i min smak och jag har verkligen kunnat tanka "må bra-energi". I fredags efter jobbet var vi och gymmade och det gick riktigt bra. Kände mig stark och är nu nästa gång upp på marklyftvikten som jag var innan jag blev sjuk, för två gånger sedan... Så snart målvikt nr 1 - yeey! ;)
 
På lördag morgon gick A upp vid sjutiden (ja vi brukar vakna ungefär den tiden numera), själv låg jag kvar i sängen och var riktigt trött. Tyckte ändå inte att jag kunde sova. Men vips hade det gått 1,5 timme och jag var mycket piggare. Tror verkligen att jag behövde den där extra sömnen! Vid 10 var det dags för träning igen, vi hade bokat in oss på ett Dance Aerobic-pass med efterföljande Flexibility (30 min vardera). Det var en rätt skön lördagsträning, men det kändes rätt bra i benen att vi tränat kvällen innan. Dance Aerobicen kändes mest som Aerobic tycker jag och det var inte så svår koreografi. Flexibilityn sedan var rörlighetsträning, för att förbättra och underhålla rörligheten. Var ett avslappnande pass men som ändå var lite småjobbigt. Tror verkligen att vi kommer att gå tillbaka på det, för det kändes väldigt välbehövligt för oss båda ;)
 
Passade även på att gratulera min fina kusin som fyllde 21 år i lördags också :) Tänk va fort tiden går, hon är redan 21. Hoppas du hade en riktigt bra dag Lisen!
 
Efter passen åkte vi hem och åt brunch + att jag bakade en chocolate chip "gigant" cookie som vi skulle ha med oss sen när vi åkte hem till en utav A's kompisar. På vägen dit hämtade vi upp Mattias (en annan kompis till A), hans fru och deras 2,5-åriga dotter, innan vi sedan fortsatte mot Bålsta. Väl framme hälsade vi på Henrik och hans lika gamla dotter (Henriks fru var inte hemma). Där spenderade vi eftermiddagen och kvällen med husesyn, en massa prat, lek med barnen, mycket gott från grillen och så den där kakan som blev supergod! Var en riktigt trevlig eftermiddag/kväll som vi gärna gör om - men då hoppas vi att Neo också kan vara med, så han får leka lite med tjejerna :) Tack alla inblandade!
 
På söndag förmiddag hade vi Vårstädning i föreningen, och det är faktiskt inte så tråkigt som det låter. Vi fixade till vår innergård tillsammans med några av grannarna som var med. Rensade ogräs i grus och mellan plattor, krattade grus, fyllde på grus där det behövdes, sopade bort grus från plattgångar, grävde bort och runt sand i sandlådan och framförallt plockade FIMPAR. Usch va mycket fimpar det ligger överallt - att man måste slänga dem på backen! Vissa ytor kunde jag liksom plocka 20 fimpar/filter på 1 kvm... Trevligt var det i alla fall att träffa på grannarna och bekanta sig lite mer, och fint blev det :)
 
 
På eftermiddagen sedan satt jag och skrev mötesprotokoll från styrelsemötet senast och sen när A kom hem med N, tog jag och N cykeln till "stora skutan-lekparken" och lekte där en bra stund i solen. Vi var ute i 1,5 timme innan vi gick hem och fick riktigt god mat serverad av vår älskade pappa/sambo :)
 

Kommentarer
Johanna säger:

Så himla härligt med en bra helg! Min har varit lite tvärtom, men sånt går ju upp och ned. Jag känner att jag laddar min energi mer på vardagarna när barn/man är på förskola/jobb och man kan sitta i lugn och ro, eller ta en god promenad (i solen!). Men en dipp leder ofta till att det går uppåt igen och det är ju bra! Hoppas att nästa helg blir mer som din dock ;)

2015-04-20 | 11:59:56
Bloggadress: http://johannaarntzen.se/
starsinlife.blogg.se säger:

Låter som en riktig härlig helg:))

2015-04-20 | 15:07:07
Bloggadress: http://starsinlife.blogg.se/
Cissi säger:

Låter som en riktigt skön helg, minus alla fimpar då ;)

2015-04-21 | 09:09:51
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg
MATILDA ROSQVIST säger:

Vad härligt det låter :D

2015-04-21 | 16:39:24
Bloggadress: http://matildays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback