Nya ögon

...eller linser i alla fall. Igår var jag hos optikern, bara på en sån här vanlig årskontroll. Men jag har senaste månaderna känt att jag varit alldeles för torr i ögonen när jag haft linser, så jag sa att jag nog borde byta. Optikern höll med mig mig och sa även att han såg lite torrfläckar på mina ögon, usch det låter lite hemskt och jag har aldrig hört talas om det heller. Men jag fick med mig ett par nya linser som skulle andas mer och vara bättre. Ska testa dom i ca två veckor nu och sen får jag komma på återbesök för att se vad jag tyckt men även för att optikern ska kolla att ögonen ser bättre ut. 
 
Jag såg förresten perfekt (med mina gamla linser såklart), så det var ju i alla fall skönt att höra för en gångs skull ;) men fortfarande känns det som att jag är bra mycket mer blind än många andra ^^

Kommentarer
MATILDA ROSQVIST säger:

Jobbigt det där med synen.. Själv har jag ibland svårt att se och får migrän så fort jag läser och har boken för nära ansiktet för att kunna läsa. Men skönt att det finns linser t.ex. :D

2015-04-10 | 11:42:29
Bloggadress: http://matildays.se
Sarah - Mamma till Julia säger:

Hade också torrfläckar och tom skadade blodkärl pga syrebrist i ögonen så fick byta till såna där som andas mer för flera år sedan. Har fungerat skitbra och mina ögon ser alltid jättefina ut numera :)

Svar: Men usch, det låter läskigt.. Jag hade också linser som andades mer förut, men sen när de jag hade från början hade blivit uppdaterade och bättre bytte jag tillbaka till dem. De fungerade bra i flera år, men inte nu längre :P De nya jag testar nu är jättesköna (än så länge) !
Helbraflinga

2015-04-10 | 21:10:12
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback