Påsk i Enköping

Under påskhelgen har vi hunnit med en hel del och vi har haft det väldigt trevligt. På fredagen (aka Långfredagen eller Kärlekens Dag) åkte jag, A och N till Enköping för att hälsa på deras släkt (och min svärsläkt, säger man så?). Vi kom hem till A's mamma + sambo vid lunch och grillade korv. N ville dock inte vara med ute och titta, så männen fick klara sig själv ute vid grillen medan vi andra lekte och fixade inne. Åkte sedan iväg och hälsade på A's farmor och farfar, och även A's bror kom dit. Sen var det dags för A och hans bror att åka och träna, jag skulle också ha följt med om jag känt mig frisk. Istället tog jag och Neo bilen hem till A's mamma igen och lekte och umgicks. Lagom till middagen stod på spisen kom A, hans bror och även deras mormor dit. Vi satt och åt middag, pratade och åt efterrätt och godis tills magarna var proppfulla! Maten var helt gudomlig - vilt, morötter och svamp kan ju bara inte bli en dålig kombination!!
 
Min påskpresent till A och påskriset, samt den superfina påskdukningen hos min svärmor :)
 
På lördagen (aka Påskafton) tog vi det lite lugnare och åkte ner på stan. Stannade först vid en lekpark och lekte bra länge. N älskade den stora rutschkanan som fanns där och sprang upp och ner MÅNGA gånger! Även jag testade att åka rutschkanan en gång ;) Men det var blåsigt och väldigt kallt ute, så för att värma oss, och fylla magarna igen, åkte vi sedan till Café Magnifik där jag åt en linssoppa med vitlöksbröd. Riktigt gott var det, och det stället är så mysigt! Vi gick även runt en sväng på stan innan vi åkte hem till A's mamma igen för en lugn eftermiddag. Vi var kvar till efter middagen och åkte passande nog hemåt när det var dags för N att sova. Tack så mycket allihopa för trevliga påskdagar! :)
 
Krokusar som tittar fram :)
 

Kommentarer
ɑ n n i k ɑ säger:

Fint!

2015-04-07 | 10:03:54
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se
Oslofru säger:

Vilken fin påsk <3

2015-04-07 | 10:33:27
Bloggadress: http://www.oslofru.com
Hanna Karlsson säger:

Mysig påsk du haft!

2015-04-08 | 10:32:51
Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
Caroline säger:

Åh vilka fina bilder!

2015-04-09 | 15:56:45
Bloggadress: http://nouw.com/awesomecaroline

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback